Gezwollen "onderkant"

Dames
Is er iemand die het gevoel heeft van onder alsof ze gister bevallen is...
Het ziet er werkelijk dramatisch uit ?
Ook last van spataderen op mijn benen waar ik de eerste zwangerschap ook helemaal geen last van had.
Wat kunnen we hier tegen doen?
Inlegkruisjes in de vriezer doen is een druppel water op een gloeiende plaat en heeft geen effect.
Moet ik de hele dag blijven zitten?
En hoe gaat mijn bevalling dan verlopen als het kind.... daar... door heen moet ?
Help

Ik heb er ook last van. Pijn en gezwollen.. koeling is het enige wat ik ook doe. Bij de eerste zwangerschap totaal geen last van gehad. Ik hoor het van meerdere vrouwen die het bij een tweede opeens hadden. Gelukkig gaat het erna weer weg maar het is alles behalve aangenaam :-/
spataderen heb ik gelukkig (nog) niet..
succes..

Ik heb het gehad. Sex gehad met week 31, vervolgens bleef mn onderkant pijnlijk, opgezwollen, en ook zitten deed pijn. Spijkerbroek, niet te doen. Bij mij is het gelukkig met 2 weken weer weggetrokken. Bij mij was mn huid ook erg droog, dus ik heb met lanettecreme gesmeerd. En gezorgd dat alles droog bleef dus vaker inlegkruisje of ondergoed wisselen. 
Ik hoop dat het bij jou ook wegtrekt! 

Ik heb er bij mijn 2e zwangerschap heel veel last van gehad. Het was ook een hele droge 'woestijn' zeg maar. Volgens de vk kon het geen kwaad maar was wel een erg vervelende bijkomstigheid...

Ik smeerde het in met glijmiddel en had vooral jurkjes en leggings aan zodat het niet extra knelde.

Gelukkig bij mijn 3e zwangerschap (nog) geen last van!
Succes, en bij twijfel toch even na lagen kijken!

Ik heb er bij mijn 2e zwangerschap heel veel last van gehad. Het was ook een hele droge 'woestijn' zeg maar. Volgens de vk kon het geen kwaad maar was wel een erg vervelende bijkomstigheid...

Ik smeerde het in met glijmiddel en had vooral jurkjes en leggings aan zodat het niet extra knelde.

Gelukkig bij mijn 3e zwangerschap (nog) geen last van!
Succes, en bij twijfel toch even na lagen kijken!

Het kan eventueel ook een schimmelinfectie zijn. Daar hoef je niet per se jeuk van te hebben, zwelling en droogheid kan ook wijzen op Candida. 

Terug
Bovenaan