Gif

Ik ben 7 weken zwanger. Is was een sinaasappel aan het snijden en heb de stukjes met schil en al op het bord gelegd. Toen ik mijn sinaasappel op had, lag er sap op het bord dat heb ik ook opgedronken. Opeens proefde ik een rare gifsmaak aan de overige sap wat op het bord lag en ik realiseerde me dat dit van de schillen van de sinaasappel af kan komen. Is het erg dat ik hier wat van binnen heb gekregen. ?

Ik denk dat 90% van de zwangere vrouwen op deze manier een sinaasappel heeft gegeten tijdens de zwangerschap ☺️ als je het een volgende keer zeker wilt weten kun je de sinaasappel beter schillen en dan op een bordje doen, handen wassen en dan eten. Doe ik altijd omdat ik niet van dat sap aan m'n handen houd haha.. 
Die vieze smaak zou misschien ook van je bord kunnen komen trouwens? Ik proefde dat super sterk toen ik zwanger was, kwam van het vaatwasmiddel. 

Hey, maak jezelf niet onnodig bang. Weet dat zowel de schil als het vruchtvlees systematisch gecontroleerd worden in Nederland en dat alle supermarkten (ik neem aan dat je deze daar gekocht hebt) strenge eisen hebben over hoeveel bestrijdingsmiddelen er op groente en fruit mag zitten. En ook dit steekproefsgewijze controleren. Zo lang je geen hele bomen op eet of de bestrijdingsmiddelen “puur” binnen krijgt is het geen probleem voor jou of je kleintje.

Geniet van je zwangerschap!

Terug
Bovenaan