gifkikkertje

Hoi


mijn zoontje wordt in maart 2.
Het is een lief manneke maar zo ontzettend druk,hij blijft ook nooit op schoot zitten.
Het is ook een ontzettend driftkikkertje :hij schreeuwt constant tegen iedereen (het liefst op straat)
ook naar de winkel gaan is geen pretje.
Ook luistert hij gewoon niet naar mij ook al blijf ik rustig of word ik ontzettend boos,het helpt allemaal niets.
Zodra ik aandacht geef aan een ander kindje gaat hij dat lindje slaan of schoppen!
Heeft iemand ervaring met zo'n klein driftkikkertjeen hoe ga je daar mee om?
Ik word er af en te een beetje moe van....


liefs,
janina
 
hoi,
ik denk dat je meer heb aan een pedagoog van het consultatiebureau.
je kan het cb gewoon bellen en zeggen dat je een pedagoog wilt spreken.
ik denk dat je wat meer hulp nodig heb in de opvoeding van je driftkikker.
ik bedoel niet dat je niet goed kan opvoeden hoor!
maar het is een probleem waar je   waarschijnlijk niet zelf uit kan komen.
en wat begeleiding in kan gebruiken.
geeft ook hele maal niks er zijn heel veel driftkikkertjes, zelf heb ik ook niet het makkelijkste kind en ik heb ook regelmatig de pedagoog gebeld,
ik heb alleen telefonisch consult gehad, en dat hielp bij ons al.
maar bij een vriendin is de pedagoog bij haar thuis geweest.
succes ermee met wat hulp ben je zo weer op de rit!
 
Hoi Janine,

Misschien heb je wat aan het boek van de "Supernanny". Ik vind dat heel duidelijk en ook wel een bevestiging soms dat je het best goed doet als ouder (althans niet alles gaat slecht.,....) Ik weet niet of het helpt bij jouw "driftkop"maar heb je al eens geprobeerd om hem te negeren en dan ook echt de kamer uitlopen en iets anders gaan doen? Dan krijgt hij geen aandacht als hij zo doet...of als hij  iets doet want écht niet kan hem op een strafplekje zetten (gang bijv. of op de trap). Dit moet je dan minstens 2 minuten volhouden.    
Mijn zoontje ligt ook wel eens dwars en heeft een driftbui maar ik schenk er niet zoveel aandacht aan. Gaat het vanzelf over bij hem. Maar elk kind is anders natuurlijk.

Succes ermee,

groetjes

Saskia
 
Terug
Bovenaan