giftig/driftig en niet laten troosten

Hallo,

Onze dochter van 8 maanden is nu heel giftig om niks was aan het voorlezen en ineens huilen gillen krijsen! Maar ze komt niet uit haar gifbui en laat ze met geen mogelijkheid troosten.
Doordat ze zich niet laat troosten en wat we ook doen ja de fles met een beetje sap maar dat wil ik niet meer.

Nu ligt ze op bed en krijst ze alles bij elkaar ik laat haar maar daar omdat ik haar niet kan troosten.
Klinkt best hard niet?

Wat doen jullie als jullie kindje zoiets heeft?
en helpt het? en die gifbuien worden die minder.

thx

Groetjes Mich
 
Misschien een gekke vraag, heb jij je waarschijnlijk ook al af gevraagd. Maar is het niet iets anders dan een driftbui? Heeft ze niet ergens pijn.

Mijn zoontje heeft dit ook ongeveer een week gehad ofzo. Hij bleek uiteindelijk oorpijn te hebben. Hij is bijna 7 maanden. Hij begon dan ook uit het niet te huilen en hield echt niet meer op. Soms huilde hij gewoon een uur aan een stuk door. Echt gillen gewoon, oorverdovend.

Misschien toch even naar het consultatiebureau of de huisarts gaan. Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor. Maar toch apart dat ze zomaar opeens zo een bui krijgt.
 
Het kan idd zijn dat er iets is. Mijn dochter heeft ook zo'n periode gehad. Gillen krijsen niet normaal meer. En dan was er niks aan de hand! Achteraf bekeken was het bij haar frustratie omdat ze graag wou kruipen en dat nog niet kon. Toen ze dat eenmaal doorhad was het meteen gedaan met die echte buien, driftig kan ze nog behoorlijk zijn, maar ja dat hoort erbij haha. Bij mij op het cb zeiden ze dat het ook een fase is waar ze even doorheen moeten. Afleiding zoeken met speelgoed of naar buiten lopen. En gewoon even op je tanden buiten en maar even laten gaan. Klinkt idd erg hard, maar werkt wel. Anders wennen ze eraan dat bij elke driftbui op ze reageert.

Succes!!
 
hoi hoi,

Ziek is ze niet ze had er vanmiddag ook weer een!
Denk dat ze midden in een verandering zit.
Ze sliep eerst nog een uur in de ochtend en nu is dat 20 min. en dan is het gedaan. Ik denk dat ze die slaap langzaam laat gaan en dan langer in de middag slaapt. En ze wil nu meer zitten alleen zonder steun en zo dus buiten haar stoel lukt nog niet.

Ik vermoed dus dat er een mega verandering aan komt en dat die over een week of wat duidelijkheid zal zijn!

Maar ik vind het wel moeilijk dat ze zich niet laat troosten!

thx!

 
Bij ons was het rond 1 jaar, maar ik weet wel dat ik de periode van 2 naar 1 slaapje ook heeeeel zwaar vond. Het is voor jezelf zoeken, maar voor je kindje ook. Ik had een heel ander mannetje in huis. Sinds hij goed gewend is aan 1 slaapje, is hij weer de oude gezellige knul gelukkig. Even doorzetten dus. En tips....nee sorry. Ff doorzetten!

Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan