(giftige)verdoving bij de tandarts!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik had vandaag een afspraak bij  de tandarts omdat ik erg veel last heb van mijn kies.

Nadat ik bij de Mondhygiëniste ben geweest was ik dus bij de tandarts, die wilde me boren en me verdoven, ik heb een tijdje geaarzeld op de stoel maar heb toen besloten het niet doen. Ik wil het eerts met de vk overleggen en daarbij heeft de modhygieniste me zelf verteld dat verdoven tijdne een zwangerschap niet oke is.

Hebben jullie je wel eens laten verdoven tijdens je zwangerschap?

Is het een fabeltje dat verdoven schadelijk is?

liefs ama

hoi hoi,

Ik ben helaas een hele trouwe klant van de tandarts en heb elke zwangerschap (verwacht nu de 4e) zeker 3 keer  een bezoek gebracht met de daarbij behorende behandelingen zoals boren en kiezen trekken. En elke keer word ik gelukkig verdoofd. Wat mijn tandarts gebruikt is absoluut niet schadelijk en ik betwijfel of jou tandarts iets anders gebruikt. Die van mij maakt absoluut geen foto's want daar is ie wel echt optegen in een zwangerschap maar verdoving heb ik heb nog nooit over gehoord. Succes met de pijn.

Groetjes Gerdientje

hoi hoi
weet dat ze de eerste drie maand van een zwangerschap liever niet verdoven maar daarna is geen probleem.
liefs sil

hoi Ama,

Heb het aan de vk gevraagd, aangezien ik zelf ook binnenkort moet. Verdoven en foto's zijn geen enkel probleem! Waarschijnlijk omdat het toch allemaal plaatselijk gebeurd.

Succes,

Groetjes Rianne
16w4d

Ik zit helaas ook regelmatig op de tandarts stoel.
Tijdens de zwangerschap kun je rustig om verdoving vragen, het is inderdaad plaatselijk, dus kan geen kwaad.
Foto`s maken kan, als het goed is heeft de tandarts een loden schort die je voor je buik kunt leggen. Mijn tandarts vertelde dat een magnetron nog meer straling af geedft dan dat hun een foto maken.
Het is heel belangrijk dat je ontstekingen laat behandelen. Dit kan namelijk tot vroeggeboorte lijden. Ik heb een heel sterk vermoeden dat daarom mijn eerste dochter 3 weken te vroeg geboren is omdat ik vresselijke kiespijnen heb gehad,en mijn toemalige tandarts er niets aan deed. Ik heb weken s`nachts opgelopen met kiespijn. Dat was 5 jaar geleden, toen mocht je ook nog geen paracetemol innemen, dus dat deed ik heel trouw ook niet. Maar nu heb ik ze gewoon ingenomen. Ik ga echt niet meer met zo veel pijn rond lopen. Gelukkig heb ik nu een hele goede tandarts en heb ik dit keer weinig kiespijn gehad.

Groetjes, Ris 38w1d

Hoi,
Ook ik ben een trouwe klant van de tandarts. Dit keer inderdaad foto laten maken, waarbij inderdaad mijn lichaam afgedekt werd met een loden schort. En een kies laten trekken MET verdoving. Viel me wel op dat het een lichte verdoving was. Niet dat ik iets voelde, maar het spulletje was vrij snel daarna uitgewerkt. Normaal loop ik altijd nog minstens twee uur met een stijve kaak rond.
De kleine in mijn buik vond het overigens helemaal nix, begon allemaal wild te schoppen. Zal mijn spanning wel gevoeld hebben en bij mij moest eerst een kroon afgeslepen worden, wat nogal wat lawaai maakte (wat de tandarts 3 boren kostte).
Ik denk dat tandartsen echt wel weten of iets schadelijk is of niet. Juist als vrouwen zwanger zijn, ontstaan vaak problemen met tanden en tandvlees.
Bij mij hoef je maar te wijzen naar mijn tandvlees en het bloed al. Wordt met elke zwangerschap erger. Tandenpoetsen is elke keer een bloedbad. Gezellig!
Groetjes Ivy

Hoi,

toevallig ben ik afgelopen dinsdag voor mijn halfjaarlijkse controle bij de tandarts geweest. Hij vertelde mij dat ik bij een evt. noodgeval altijd even (bij een vervangend arts) moest melden dat ik zwanger ben.

Er schijnen tandartsen te zijn die een  versterkt verdovingsmiddel willen gebruiken. (sorry, ik ben de naam kwijt) maar dat verdovingsmiddel wordt via je bloed opgenomen en kan door de placenta dringen. Met als gevolg dat dit schadelijke effecten kan hebben op je ongeboren kindje.

De tandartsen  zullen dat ongetwijfeld weten. Meld  dus bij de tandarts dat je zwanger bent!

Gwendolien  

Hoi hoi

Ik heb een opleiding gedaan voor tandarts assistente. In de normale verdoving zit een heel hoog gehalte adrenaline, wat niet goed is voor een ongeboren kindje. Maar die is ook slecht voor mensen met verstoringen in het bloedbeeld. Daarom heeft elke tandarts ook verdovings spuiten liggen zonder adrenaline. Deze verdoving is geheel onschadelijk, en raakt nog snel uitgewerkt ook!! Omdat hij dus niet bloedvatvernauwend is. Dus altijd even melden dat je zwanger bent.....dan gebruikt hij dus de andere verdovingsspuit.

liefs janine

Terug
Bovenaan