Giga vreetbuien!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

ik ben pas 11 weken zwanger maar ik heb giga vreetbuien. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het een beetje maar toch nog zo'n 25 kilo aangekomen.
Het begint met een beetje zweten, niet zo goed voelen, tja een beetje zweverig (moeilijk te omschrijven) maar dat houd dan in dat ik wat moet eten. En dan neem ik wat kaakjes of wat dan ook. Maar ik heb dit wel elke dag.

Wie herkent dit en heeft een tip om er iets  aan te doen.

Groetjes Yolanda

Hoi Drakie,

Ik herken de klachten die jij voor een 'vreetbui' hebt niet. Maar ik denk dat iedere zwangere vrouw wel eens moeite heeft om zich in te houden wat eten betreft. Het is ook zo dat het ook algemeen geaccepteerd wordt dat vrouwen tijdens de zwangerschap wat meer snoepen en meer eten. En ik hoor dus ook vaak dat vrouwen dat helemaal niet erg vinden en er flink gebruik van maken.

Maar even serieus, het is best lastig om gezond te blijven eten, ook ik moet me er soms toe dwingen om me niet vol te vreten met allerlei rotzooi. Ik probeer gewoon om alleen gezonde dingen in huis te halen, zodat ik ook niet tot de verleiding kom. Natuurlijk wil ik ook wel eens wat lekkers en dan  heb ik wel koekjes. Maar dan neem ik koekjes met vezels en fruit, zodat er in ieder geval nog wat voedingswaarde aan zit. Ik probeer er gewoon aan te denken dat alles wat ik in mijn mond stop direct naar de baby gaat en dat die wel alle voedingstoffen binnen moet krijgen.

Maar vooral: proberen geen ongezonde dingen te kopen! Ga met een volle maag naar de supermarkt en vraag je constant af of er misschien een gezonder alternatief is. Vreetbuien komen bij mij het meest voor rond 4 uur (wie kent dat niet) en na het avondeten. Als je het dan niet in huis hebt, ga je er niet zo gauw op uit om het te halen. Gezonde(re) voeding kan ook heel lekker zijn, je moet gewoon kopen wat je zelf lekker vindt, zonder dat het echt rotzooi is.

Sterkte! Groetjes, Marisa

Heyy yolanda!

Goh vreetbuien?? Nou wees niet bang dat je de enige bent hoor..ik weet er ook alles van..Bij mijn eerste zwangerschap ben ik 30 kilo aangekomen..Ik had elke keer zoiets van..ach dik word ik toch, wat maakt het dan nog uit wat ik eet?en hoeveel..Nou dat heb ik geweten hoor..Maar dat doe ik deze keer wel wat minder..Ik was namelijk totaaaaal niet blij met mezelf na de bevalling en ander half jaar na die tijd..Die overtollige aangegeten kilo's wilden er maar niet af..Dat heeft echt heel erg lang geduurt..Nu ben ik na 3 jaar weer zwanger, en heb mezelf al toegezegt dat ik niet weer zoveel onnodig ga eten..Maar dat is best wel moeilijk..Ik heb gewoon extra veel zin in eten.Zowel in lekker zelf gekookt warm eten savonds als de snacks..Kan overal maar moeilijk nee tegen zeggen..Hoop alleen dat het deze keer er iets makkelijker af gaat..Maar goed dat zien we dan wel weer..!!

Gewoon lekker blijven eten, maar wel met mate..hihi

groetjes vanessa
23+1 weken zwanger2de kindje

Terug
Bovenaan