gigantische rugpijn

A

Anoniem

Guest
gisteravond heb ik getest en ben zwanger..

maar heb al ruim 2weken rugpijn.. sinds eergister trekt het ook naar mijn buik toe. wat kan ik tegen de pijn doen, of moet ik er maar gewoon aan wennen?

Hoi Cisgirl,

In ieder geval heel erg gefeliciteerd met je zwangerschap!
Zelf heb ik hier geen ervaring mee, maar mijn zusje had tijdens het begin van haar zwangerschap ook erg veel last van haar rug en bekken. Zo erg zelfs dat we hebben gedacht aan bekkeninstabiliteit. Achteraf blijkt gewoon dat haar lichaam het toen blijkbaar even zwaar had met ruimte maken voor de baby. Op het moment is ze 37 weken zwanger en springt ze vrolijk in het rond. Wacht dus lekker even af en doe niet meer dan je aan kan dan gaat het vast wel goed. Mocht je toch twijfelen dan kun je natuurlijk altijd naar je HA of VK.

Liefs Lotte

Voelt het als de soort rugpijn (onderin) die je had als je ongesteld ging worden?

Ik het prille begin van mijn zwangerschap had ik ook die rugpijn, en
dezelfde krampen alsof er een menstruatie aan zat te komen. Heb ik
zeker tot week 13 gehad. Daarna waren alle klachtjes verdwenen.

Ik denk dat het allemaal met de innesteling op oprekken van de
baarmoeder te maken heeft. Probeer in bad te gaan (als je die hebt) en
anders lekker met een kruikje naar bed.

Succes!

Sannes

39 wkn

Hai Cisgirl,

Dat is wat ik ook het prettigst vind: een lekker warm bad. Ik heb het ook en bij mij helpt dat het beste. Om mijn man nu al lastig te vallen met massages op mijn rug, vind ik net iets te... hij mag dat straks meerdere malen doen, denk ik... haha
Wat ook erg fijn is, is een warme kruik op je rug (pijnlijke plek).
De dokter zegt dat het bij mij te maken  heeft met de banden en de kapsels van je gewrichten, alles rekt op om inderdaad ruimte te maken voor je baby. Je hebt ook meer kans om bijvoorbeeld je enkel te verzwikken!

Succes en hopenlijk duurt het niet al te lang met de pijn!

Kuss Helen(tje)

Terug
Bovenaan