Gijs Willem Kimuhu geboren op 26 november in Nairobi Hospital/Kenia

Hallo allemaal,
Had dit bericht vorige week al een keer getypt, maar op de een of andere manier lukt het niet altijd om iets geplaatst te krijgen. Zal wel aan onze internetverbinding liggen.

Vrijdag 26 november (3wkn geleden!) is onze zoon Gijs Willem Kimuhu de Hoop geboren. Nadat in de nacht mijn vliezen waren gebroken en de weeen niet goed op gang kwamen hebben we in de ochtend de gynaecoloog gebeld en zijn we rustig naar het ziekenhuis gereden. Daar heb ik uiteindelijk om 15.30 uur een infuus gekregen om de weeen opgang te brengen. Nou, gelijk met de eerste druppel kwam het goed opgang.
Uiteindelijk mocht ik om 21.00 uur gaan persen en is Gijs om 21.20 uur geboren.
De gynaecoloog heeft hem als bijnaam Bullet gegeven want hij was zo snel geboren dat de gynaecoloog te laat was. Hahaha. Gelukkig was de kinderarts er samen met 2 midwifes en zij hebben mij samen met mijn man goed gecoacht tijdens het persen.
We zijn met zn 3tjes t/m maandag in het ziekenhuis gebleven. De verzorging was prima maar het was ook lekker om maandag weer thuis te komen. Sommige cultuurverschillen werden me een beetje teveel, begon me eraan te ergeren. Hahaha, nu doen we het op de Nederlandse manier! Niet te warm inpakken, lekker al naar buiten in de kinderwagen, etc.
Hier geen kraamverzorgster, maar we hadden na een week wel iemand in huis die alle huishoudelijke dingen in huis voor ons deed. Dit was heerlijk. Nu alweer een weekje met z'n 3tjes, waar we ontzettend van genieten en zondag komt de eerste familie uit Nederland!

Van harte gefeliciteeerd en wat bijzonder zo aan de andere kant van de wereld. Ik heb zelf twee jaar in Indonesie gewoond en kan begrijpen dat het er erg anders aan toe gaat. Geniet van jullie gezinnetje en alle aandacht, die dus ook uit Nederland komt. Groetjes Annemieke

Gefeliciteerd!

Wat een cultuurverschil he? Van een vriendin hoorde ik al eens dat ze in Brazilië de kindjes na de geboorte ook aankleden alsof het buiten vriest. Zij had een meisje gekregen, en er kwamen wel 4 verpleegsters vragen of ze gaatjes mochtenprikken voor de oorbelletjes.

Wat voor vreemde gewoonten hebben ze bij jou?

Van harte gefeliciteerd!!!! Leuk om te lezen hoe het daar in Kenia gaat.
Niet te warm aankleden, hahaha, als ik nu naar buiten kijk zie ik een ware sneeuwstorm, er ligt al zo'n 25 cm. sneeuw.
Geniet van jullie leventje met z'n 3tjes!

Terug
Bovenaan