Gillen en huilen 's nachts

Hallo allemaal!

mijn zoontje Thijmen is 9 maanden oud.
ook is hij zwaar slechthorend( belangrijk om te weten)
nou is het probleem dat als hij in bed ligt hij heel erg gaat dromen.

ik weet dat je hem dan niet mag wakker maken en ik laat hem dan ook lekker liggen.
maar na een tijdje wordt hij wakker en hartverscheurend te huilen.
laten liggen helpt niet, hij komt er zelf niet uit.
speentje brengen ook niet want , ook al kijk je hem niet aan, als hij je gezien heeft raakt hij nog meer over zijn toeren.

meestal helpt alleen dicht tegen mama aankruipen (leg hem tegen mijn hartslag en dat helpt) en soms een flesje drinken.
hij siddert dan over zijn hele lijf en heeft ongelovelijk grote ogen.

hij heeft het niet koud, dat heb ik al getest.
een lampje aan laten helpt ook niet, ook al getest.
omdat hij het overdag nooit doet dacht ik dat een lampje kon helpen.
ook dacht ik dat het overdag niet gebeurd omdat hij minder diep slaapt.
dus gaf ik hem vaak voordat ik ging slapen nog even wat melk om hem rustig wat minder diep slapend weer neer te leggen.

het helpt allemaal niks!

ik zou zo graag weer eens doorslapen na 11 maanden!!!
( de laatste 2 maanden van de zwangerschap had ik slapeloosheid dus vandaar)

iemand tips!?
 
hoi stinkmuis,

wat vervelend zeg.
ik heb er zelf geen last van gelukkig.
esmee sliep al door met 10 dagen oud.
af en toe wordt ze wel wakker, maar dan geef ik haar het speentje en dan slaapt ze weer door.

hoelang slaapt je zoontje overdag> wellicht hem overdag minder laten slapen, waardoor hij savonds vermoeider is?

succes ermee
 
Hoi Stinkmuis,

Na 15 maanden slapen wij ook nog niet altijd door, 1x 's-nachts er uit en soms 's-avonds 1x troosten. Ons dochtertje kan ook hartverscheurend huilen na een droom. Ik heb gemerkt dat ze dit vooral doet als ze veel prikkels heeft gehad overdag. Bijvoorbeeld laatst naar de Intratuin, alles was mooi versierd en groots, ... ze keek haar ogen uit. Maar 's-nachts merkte ik gelijk al het effect op haar. Ze moeten dit allemaal weer verwerken en dan uit zich dat in het hevige dromen. Ik moet Fabienne echt uit har bedje halen want ze snikt en bibbert, geheel overstuur. Na een poosje tegen e aangehouden te hebben, leg ik haar weer terug. Dan heeft ze ook wat te drinken gehad en slaapt ze weer rustig.

Graag wil ik ook eens lekker doorslapen! Anderzijds moet ik vaak 1x uit bed voor de toilet dus ja ... eigenlijk ben ik het al een beetje gewend.
 
haha ja als je er toch uitmoet snachts he esther!
dan ook maar ff langs de kleine.
het is idd zo dat als hij veel prikkels heeft gehad het nog erger is.
maar als we de hele dag thuis zijn en hij zijn gewone ritme heeft gebeurt het ook.

hij slaapt nog 2x 1,5 uur overdag.
hij krijgt een heel warm bolletje en als ik hem erin leg is ie ook zo vertrokken.
en na 1,5 uur ook weer klaar wakker en vrolijk.
als ik hem eerder wakker maak is hij ook eerder weer moe en gaat ie 3x naar bed, dus dat heeeft ook geen effect helaas.
dus die 2x heeft ie wel gewoon echt nodig....

moeilijk, maar vooral voor hem.
je kan als je slecht hebt gedroomd je zo naar voelen!
ik ga er graag voor hem uit dat is het niet maar ik gun hem en mijzelf een keertje een rustig nachtje zonder gedoe ( mijn vriend slaapt werkelijk overal doorheen! vroeger werd ie wakker van elk zuchtje totdat de kleine stinkmuis er was en nu krijg je hem met geen mogelijkheid wakker)
 
hahaha ... ik moet steeds zo lachen om dat woord stinkmuis !!!

Het is vervelend voor die kleintjes als ze zo wakker worden. Als Thijmen 2 slaapjes overdag nodig heeft dan heeft hij het nodig, zou ik er ook niets aan veranderen, dat doet hij zelf wel als hij zover is.

Het CB heeft mij weleens verteld dat het dromen echt te maken heeft met het verwerken van de prikkels. Maar ook hun ontdekkings-tochten overdag, moeten ze verwerken. Alles is nieuw voor ze ...

groetjes!
 
heb je wel is gedacht om zijn bed anders te zetten? hoor ook wel is verhalen dat dat het verschil maakt of de matras schuin zetten.

Heel vervelend voor je, ik weet wat het is slapeloze nachten.
 
Terug
Bovenaan