Gillen en schreeuwen

Hoi moeders,

Mijn zoon praat helemaal nog niet. wel klanken, maar goed, het komt wel denk ik. Hij liep al voor z'n eerste verjaard; walk or talk zeggen ze altijd, dus ik zit er niet over in.

Maar omdat hij niet praat, gilt of schreeuwt hij als hij iets wil. Uit z'n bedje, optillen, verschonen, aankleden, een speeltje wat valt, wat dan ook, gillen en schreeuwen is de oplossing volgens hem.
't is een pittig ventje, maar ik wordt hier niet echt vrolijk van.
Wie heeft deze ervaring ook met haar kleintje?

Groeten,
Thialde
 
Hoi,
Mijn dochtertje gilt of schreeuwt dan wel niet maar wil alles voor elkaar krijgen door heel dwingend  uhuhuh te roepen en daarbij te wijzen. Ik ben pas begonnen om alles wat ze dan wil te benoemen, dus als ze voor de bank staat te uh-en dat ze erop wil zeg ik: Wil je op de bank? merk sinds een paar dagen dat het aanslaat en dat ze bij de bank bv. mij nazegt en ook "op" zegt. Valt voor die kleintjes ook niet mee om iets duidelijk te maken en het lijkt wel dat ze denken dat hoe meer geluid ze maken, je ze ook sneller snapt.
Hoop dat dit iets voor jouw zoontje is, succes !!!
 
Ik heb deze ervaring ook met mijn zoontje van 15 maanden.
Zoveel mogelijk negeren werkt hier het beste, dat raad ik je aan (een uitzondering hier en daar gelaten natuurlijk) want anders denkt hij dat je meteen overal op reageert en wordt het een gewoonte.
Het is wel heel vervelend, maar soms ook wel grappig. Ik zet hem soms in een hoekje, ff lekker uitkrijsen. Stopt vanzelf, soms duurt het wat lang, maar het stopt altijd. Volhouden.
 
Terug
Bovenaan