Gillen in de nacht 8 maanden

Hoi!
Ons zoontje van 8 maanden is eigenlijk vanaf het begin een goede slaper geweest. Maar sinds een anderhalf a twee weken is hij elke nacht een keer wakker. Ene keer om 11 uur andere keer om 5 uur. Normaal wordt hij vrolijk wakker maar als hij de laatste tijd dus snachts wakker wordt begint hij gelijk echt enorm hard te gillen. Hij krijst het hele huis bij elkaar. Als het nog vroeg in de nacht is kunnen we hem vaak na 10 minuten te knuffelen weer terug leggen maar soms wilt hij toch een flesje. Geen probleem uiteraard maar wat kan dit zijn? Begint hij nu al met enge dromen? Hij lijkt ook angstig te kijken als we zijn kamertje binnenlopen.

Hoi,
Dat klinkt niet fijn voor zowel jullie als hij! Heeft hij toevallig sinds kort ook verlatingsangst? Misschien dat het daaraan kan liggen? Of iets anders dat recent veranderd is in zijn of jullie gewoontes/routines?

Hoi, klinkt als een sprongetje, die van ons was ook ineens drama bij 8 maanden. Krijsen, niet in zn eigen bed willen slapen en uberhaupt niet meer willen slapen.. komt door de ontwikkeling die ze doormaken op dit moment. Niks om je zorgen om te maken maar zwaar is het wel! Gelukkig gaat het ook vanzelf weer over (alleen bij ons duurde het 7 weken ?)

Dank voor jullie reactie!

Hij heeft geen last van verlatingsangst want ik kan hem steeds makkelijk wegleggen en naar bed brengen. Er is ook niets veranderd verder.

Een sprongetje heb ik idd niet aan gedacht. 2 weken geleden wisten we zeker dat hij hem had met precies 36 weken maar toen zijn volgens mij ook de onrustige nachten begonnen. Wel jammer om te horen dat het zo lang duurde bij jullie. ??

Terug
Bovenaan