Gillen in zijn slaap

Hoi hoi

Milan is nu ruim 5 mnd geweest en slaapt nog steeds niet door. Krijgt nog wel een keer bv 's nachts en dat vind ik op zich niet erg als hij dan maar weer rustig verder slaapt. Maar de laatste  twee weken  is hij alleen maar aan het gillen in zijn slaap waardoor we dus echt wel een stuk of tien keer ons bed uit moeten om hem zijn speentje te geven en weer lekker stevig in te stoppen en dan gaat hij ook wel weer verder, want hij slaapt gewoon nog.  De laatste nachten ben ik zo moe  dat ik er niet meer gelijk uit kan, maar hij blijft gewoon hard gillen...  Wat kan ik daar nou aan doen? Zou hij zoveel indrukken moeten verwerken?

Gr. Esther

Hoi Esther,
wat naar  dat Milan zo schreeuwt! Gelukkig hebben mijn dochters het maar heel even tijdens het dromen en na een paar sec zijn ze weer stil. wij hoeven er dus ook niet uit gelukkig. soms zetten ze het wel op een schreeuwen omdat ze dan (tijdens het slapen) hun speentje weer willen. maar dat is de laatste weken nog maar af en toe.

kan het zijn dat hij aan het dromen is? is er iets in zijn ritme verandert de afgelopen weken? wel apart dat hij dan zelf gewoon doorslaapt. ik zou het ook niet echt weten? misschien heeft het iets met een sprongetje ofzo te maken....

sterkte ermee!!

Groetjes,
Petra

Hoi Esther,

Zo, dat is vervelend!!!!!! Kan me voorstellen dat jullie kapot zijn, 10x is wel erg vaak zeg!
Was dat ineens dan 2 weken geleden? En elke nacht? Geen idee wat het zou kunnen zijn, misschien last van tandjes ofzo?
Tijn heeft ook weleens een nacht dat ie wakker wordt, wil dan echt de fles ook, maar elke nacht, pffffff, zwaar hoor! Zeker nu je natuurlijk ook weer aan het werk bent.......

Misschien toch maar proberen om hem te laten huilen eventjes? (Ik weet dat je dat al gedaan hebt, maar misschien echt even volhouden?).

Veel sterkte, en ik hoop dat Milan jullie snel weer   'met rust'laat snachts!

Liefs, Eline  

Hoi,

Onze oudste zoon (nu 2 1/2) heeft dit ook gehad. Het duurde sowieso 4 maanden voordat hij een beetje ging doorslapen en toen hij met 7 maanden naar de creche ging begon het weer.
Sindsdien heeft hij het met fases. Nu word hij in bepaalde periodes nog soms wakker als hij bijvoorbeeld last heeft van zijn tanden (kiezen).
Hij heeft ook een speen en wij zijn er ook ontelbaar keer uitgeweest om dat ding terug te stoppen. Vanaf ongeveer een jaar a ander half kunnen ze in ieder geval zelf de speen vinden en hem in hun mond stoppen. Maar ja....als je mij toen had verteld dat we er nog ander half jaar een paar keer per nacht uit moesten zou ik echt gek geworden zijn.
Dat gillen had hij ook, volgens mij is dat toch dromen/verwerken van indrukken.

Wat op zich bij ons wel heeft geholpen is toch laten huilen. Je moet het dan echt van te voren met elkaar afspreken hoe je het gaat aanpakken (hoe lang laten huilen en hoeveel nachten). Je moet namelijk echt even doorzetten. En op de wekker kijken....5 minuten duren echt zooo lang midden in de nacht! En s nachts een tactiek bedenken werkt ook niet (wij werden daar alleen maar geirriteerd door).

Het is super zwaar! Ik leef echt met je mee.
Maar geloof me...het komt echt goed!

Wij hebben nu net een tweede erbij en wij dachten van te voren dat we het anders aan zouden pakken dit keer (meer laten huilen en niet de hele tijd die speen terug duwen). Maar we doen weer gewoon hetzelfde want je trekt het gewoon niet als je kind huilt.
Dusss.....ik vrees dat we weer ander half jaar met wallen moeten lopen....gaaap.

Ik zou dus met je vriend/man een strategie bedenken en deze een tijdje vol proberen te houden. Als het na een week niet werkt kan je het altijd weer anders aanpakken.

Heel heel heel veel sterkte!
Het komt goed!

Groetjes van -ook een mega vermoeide- mama3007

Hier ook een klein meiske wat snachts gaat huilen, ze begon ermee vanaf een maand of 4 / 5 en inmiddels houdt dit dus al een maand aan. Het breekt je op idd, vooral als je smorgens zelf weer fris op je werk moet verschijnen (wij kunnen géén middagdutjes meer doen, haha). De ene nacht is het ong 4x maar ook nachten gehad dat het wel 10 x was. Meestal is het 'speen erin en weer verder slapen' maar toch... Je slaap wordt wel steeds onderbroken. Laten huilen is voor ons geen optie. Dit hebben we al eens heeeel lang aangehoord en pfff. vreselijk. Het lijkt waarschijnlijk langer dan het is maar ze huilt zich compleet overstuur en zó hard.. Dan maar eruit en binnen een paar sec weer stil hoor. Ik ben niet zo van het 'laten huilen' dus. Wij denken zelf ook dat het slechts een fase is en ze groeien er wel overheen, dus voor ons is het even doorzetten, maar tis niet anders (al duurt die fase ook ons net iets te lang. Hahaha).

Heel veel succes en mocht je een gouden  tip hebben dan houden we ons aanbevolen.

hoi hoi

mijn zoontje van bijna een half jaar huilt/gilt ook in zijn slaap :(
hij heeft tot 3,5 maanden doorgeslapen
als hij nu gaat huilen haal ik hem uit zijn bedje en leg ik hem bij ons in bed(dan huilt hij niet) niemand kan mijn vertellen wat dit is.
op het bureau hebben ze er nog nooit van gehoord. hij slaapt dan wel tot een uur of 10 sochtends als hij er om 10 uur in ligt.
heeft iemand tips?????

groetjes nathalie

Nou ik hoop dat het maar weer een fase is en dat het wellicht een of ander sprongetje is of toch zijn tandjes. Hij is erg met zijn tongetje over zijn tandvlees aan t wrijven, aan t kwijlen  en hij poept wel 4/5 keer per dag heel erg dun. Dus misschien zit er binnenkort wel wat aan te komen.
En ach, ooit zal t wel overgaan, onze oudste is ook geen slaapwonder, dus we zijn gelukkig wel iets gewend, maar het zou fijn zijn om toch eens een nachtje lekker door te kunnen slapen...

Terug
Bovenaan