Gillen, janken, brullen en schreeuwen!!

A

Anoniem

Guest
Ik weet echt even niet meer wat ik met mijn zoontje aan moet. Hij jankt al twee dagen verschrikkelijk erg als hij naar bed moet! Overdag gaat het goed, maar gisteren wilde hij geen avondeten meer, janken en gooien met eten was dat. Hij werd zo driftig! Ik heb hem maar genegeerd, en we hebben het op een gegeven moment opgegeven. Wel z'n toetje die ging er wel in, en 's avonds nadat we van een verjaardag thuis kwamen, duurde het 4,5 uur voordat hij sliep. We hebben hem op een gegeven moment maar laten huilen, want hij wilde alleen maar bij me liggen en als ik hem terug wilde leggen was het weer gillen! Na 3,5 uur had ik het echt wel gehad, heb alles nagekeken, had geen koorts, aan z'n oortjes getrokken etc. Maar kon niets vinden waarom hij zo gilde!

Vandaag had ik een heerlijk sjaggerijntje! Heb hem op een gegeven moment wakker gemaakt, omdat hij anders teveel uit z'n ritme zou komen! Verder had hij in de ochtend wel 2,5 uur geslapen, maar in de middag wilde hij maar een uurtje, verder overdag ging het eten goed, maar daarnet tijdens het avondeten weer niets! Ja een paar happen en ik hem maar toejuichen, maar het was net of z'n mondje pijn deed en hij gaf op een gegeven moment het bordje weer een gooi. Na een kwartier te hebben geworsteld, weer opgegeven en dit keer geen toetje gegeven. We zagen ook dat hij heel erg moe was, maar wat wil je na een nachtje van maar 5 uur slaap! Dus in bad gedaan en toen maar een papfles gegeven (die krijgt hij heel lang niet meer, maar er moest wat in!) die heeft hij opgedronken en vervolgens viel hij in slaap! Nou ja dan maar zonder te poetsen in bed gelegd....en ja hoor een half uur later GILLEND wakker! Nou had hij wel een enorme poepbroek en ben ik er ook wel achter dat hij dus ook wel daar last van had, want zonder problemen mocht ik de luier verschonen. Maar goed nu na het tandenpoetsen naar bed....nou weer gillen, hij wil maar tegen me aan liggen....maar dat trek ik niet nog een nacht!! Dus weer laten gillen....en nu...nu is het stil.....hou  m'n hart vast!

Maar waar kan dit nou aan liggen, ik heb volgens mij alles al nagekeken.....is hij geprikkeld van de verjaardag, last van z'n tanden (want die kwijl is ook niet normaal....je kan er bijna de plantjes mee besproeien!) of waren het gewoon krampjes, oververmoeid, of is dit het 15 maanden sprongetje waar hij in zit!

iemand nog andere tips om deze driftkikker rustig te krijgen, zodat hij niet met alles gaat slaan en gooien??? En gewoon z'n eten gaat eten! Bedankt alvast meiden!

Groetjes
Angel

Hoi,

Weet niet van wanneer je zoontje is, maar die van mij is geboren op 8 juni '07 en heb toevallig gisteren de Oei ik Groei erop nagelezen omdat hij ook niet te genieten is en kwam ook tot de conclusie dat het ws de 15 mnd sprong is?! Maar hij is pas 14 mnd, kunnen onze lol weer op..
Hij gooit inderdaad ook met zijn eten en kan echt gillen en brullen als er iets gebeurd wat hem niet zint, normaal is hij super relaxt maar de laatste paar dagen ook niet te genieten....Het slapen gaat gelukkig nog wel goed (ff afkloppen) iig in de nacht maar overdag is het wel slechter.

Ik probeer inderdaad ook zoveel mogelijk te negeren of af te leiden met iets van speelgoed..Gooit hij een paar x met zijn eten dan gaat het bord gewoon weg.
Neem af en toe je rust als hij slaapt, dan kun je er zelf ook weer wat beter tegen..

Succes, Inge

Hoi Inge,

Mijn zoontje is van 8 mei, en ik dacht dat hij twee weken geleden al begon, maar ineens begon hij weer goed te eten, tot gisteren....nu slaapt hij nog steeds, godzijdank! Maar zoals afgelopen nacht dat had ik echt nog niet meegemaakt en echt huilen en gillen door merg en been. Dus ik denk zelf ook dat het de sprong is, maar misschien ook z'n hoektandje...want die schijnen ook behoorlijk pijn te doen! We gaan het allemaal zien, als hij vanavond maar goed slaapt, dan kan ik ook bij slapen, want ik kruip nu lekker m'n bedje in en morgenavond ook weer vroeg!

Thanks voor het reageren!
Groetjes
Angel

pppfff wat heerlijk om dit telezen

hier nog een drift kikker van 14 mnd.. kan hem soms wel achter het behang plakken hahaha
tis mama voor en mama achter wat soms erg vervelend kan zijn, en allemaal dingen doen doe niet mogen ggrrrr
en als je het dan afpakt voor iets anders in de plaats.. pppfff nou dan breekt de hel los.. ja wat kun je er aan doen.. uhm helemaal nix.. wij negeren hem en lachen hem stiekem uit.. ja hallo.. hij doet zooooow debiel als hem iets niet lukt of hij krijgt zijn zin niet.. ik maak er altijd een lolletje van omdat ik anders zelf deprie word.. kan niet goed   tegen zijn huilen.

ik proberen hem wel altijd af teleiden als we zijn luier verschonen, we hebben een vast ritueel met slapen gaan, en als ie iets pakt wat niet mag probeer ik het teruilen voor wat anders, of als ie ergens niet mag komen, haal ik hem er weg, en geef hem wat anders tespelen.

ja bij die jonge kids kun je nog niet zo heel veel doen, maar ik weet wel wat heel belangrijk is

LUISTER NAAR JE ZELF, NAAR JE HART!!

het gaat goed komen dames, ik las net als iets over een fase.. nou ja leuk is anders deze fase maar ze leren er ook van!!

groetjes simone

Hoi hoi,

Sven is nu 12 maanden maar wil sinds een paar dagen ook niet eten terwijl hij normaal gesproken dol is op eten. En ook het slapen gaat minder goed.
Nu heeft hij wel last van waterpokken maar het ergste is nu voorbij.
Ik denk dat het bij hem tandjes zijn in combinatie met verlatingsangst. Ik denk dat onze kindjes daar gewoon doorheen moeten. Ik laat hem dan ook altijd in zijn bedje liggen als hij gaat huilen. Ik ga ook niet meer terug tot het stil is want anders moet hij elke keer weer dat moment doormaken dat mama weggaat.
Gelukkig heeft Sven het met vlagen. Dan weer een paar dagen wel en dan weer niet.
Als je zelf geen medische reden kunt bedenken, zou ik zeggen: nog even doorbijten meid!

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Terug
Bovenaan