gillen,krijssen, huilen als hij zijn zin niet krijgt......help!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

mijn zoontje is bijna 15 maanden en kan hem vandaag wel achter t behang plakken....vraagt veel aandacht en heb ook zeker daar aan toe gegeven en al veel met hem gespeeld.
maar dan haal ik om 11:15 u brood uit de vriezer om te ontdooien voor de lunch, en dat ziet t mannetje dus. Nou...niet meer uit de keuken te slaan, WIL NU ZIJN BROOD! Maar dat kan niet, t is ook nog te vroeg, had pas om 10:15 zijn fruit gekregen.

krijssen en gillen, niet normaal. Het deed me aan de supermarkt-scene denken.
helemaal in tranen komt hij naar me toe, krijssend....maar dan pak ik hem op en blijft hij krijssen. Niet normaal meer. Heb hem natuurlijk eerst genegeerd...maar na 5 min vond ik het wel genoeg.

herkenbaar? tips???

gr. even een wanhopige moeder

in 1e instantie zou ik laten zeggen: niet z'n zin geven, laten brullen. Of ander speelgoed geven, afleiden, wil ook nogwel eens helpen.
echter, als het om eten gaat (en met name eten als brood en fruit) ben ik niet zo op de regels en op de tijd. als ik in de supermarkt ben koop ik ook altijd een broodje voor ze en die mogen ze opeten als we buiten de winkel zijn, en dan maakt het me niet uit of het al etenstijd is of is geweest. ook als ze thuis om brood vragen krijgen ze dat, al zet ik ze dan wel op het 'gewone'   etenstijdstip   ook weer brood voor,
maar niet altijd z'n zin geven, hoe moeilijk dat ook is
janet
mama van Mark (4) en Luuk (1)

Het fijne van dit forum is dat we zoveel van elkaar herkennen. Zo herken ik dus ook dit verhaal. Onze oudste heeft ook zo ´n periode gehad en nu zit de jongste, 13 maanden, erin! Vreselijk, als je een keer (nou ja, EEN keer??? gebeurt meerdere malen per dag) nee zegt is het hier gelijk drama hoor of als je iets doet wat haar niet aanstaat. Jeetje mina.
Wat ik doe is proberen af te leiden met iets anders en even op een andere plek neerzetten. Dit werkt meestal redelijk.

Succes

x

Hoi hoi,

Nou het is me wat met die kleintjes. Jennifer gisteren ook, haar neefje (2jaar) had een dvd-doosje. Dus uiteraard wilde Jennifer deze ook en ze pakte het gewoon af!! Nou ja!!! Dus ik Nee Jennifer, die is van Jack! Dit nog een keer herhaald en bij de 3e keer wilde ik haar optillen..nou toen was het hek van de dam....Helemaal overstuur..huilen..huilen..
nou nou.. daar heb je mij niet mee..Heb haar bij de andere speeltjes neergezet en ik ging een toren bouwen om haar af te leiden..dat WERKTE!!!!

Maar als het om een boterham gaat, zou ik haar denk ik gewoon een korstje hebben gegeven.. Of iets anders gezond.

Blijft wel lastig hoor!
Gr. Ilone
(Jennifer 13 mnd)

Terug
Bovenaan