Gillen tijdens fles

Mijn zoontje is nu 12 weken. Sinds een paar dagen begint hij, nadat hij een paar slokjes gedronken heeft, ongelooflijk te gillen en te krijsen. Soms zo erg dat hij er bijna in blijft. De huisarts kan niets vinden en zegt dat dit een periode voor kan komen. Nadat we hem hebben bedaard begint het hele feest weer van voren af aan, net zolang tot hij moe wordt en dan drinkt hij wel "normaal". Alleen bij de ochtend- en late-avond voeding heeft meneer nergens last van. 's avonds heeft hij wel een andere speen (een 123 van Avent), maar 's ochtends dezelfde als overdag (nr.2 van Avent). Wie heeft hier ervaring mee ? De huisarts dacht namelijk dat we een tragere speen in verband met verslikken moesten gebruiken, maar dan wordt mijn zoontje nog bozer. Ik zie nu enorm op tegen het voeden en weet me even geen raad. Verder is hij wel vrolijk, want nog geen tien minuten na de fles ligt hij alweer te lachen. Cato
 
hoi Cato,

Ik heb niet echt dezelfde ervaring, maar mijn dochter ging rond die leeftijd wel moeilijk doen met de fles omdat ze aan een andere speen toe was. Ik ben toen overgestapt op nr.3 van Avent en toen ging het beter.
En mijn dochter is ook nog wel eens kieskeurig als het gaat om de temperatuur van de melk. De ene keer dronk ze gretiger als ik de melk een tikje warmer maakte, terwijl ze een week daarna bijvoorbeeld pas goed ging drinken als het wat was afgekoeld.

Het blijft lastig om te beoordelen wat ze nu willen, als een lichamelijke oorzaak al is uitgesloten.

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen die voedingen, maar ik denk dat het belangrijk is om toch gewoon rustig met hem te gaan zitten voor die fles. Jouw onrust voelt hij ook natuurlijk...
Klinkt stom, maar misschien kun je proberen een liedje te zingen als je de fles gaat geven? Dat dwingt jou om rustig te blijven, en je zoontje is misschien ff net genoeg afgeleid zodat hij 'vergeet' om te protesteren.

Ik hoop voor je dat het snel beter gaat...

groetjes, Mirjam
 
Ik had tot vorige week hetzelfde probleem. Ik gaf ons dochtertje sinds enkele weken Friso 1 Extra als laatste voeding voor de nacht. Sindsdien ging ze erg krijsen als ze de fles kreeg en dat kwam doordat haar darmen zo tekeer gingen. Overdag gebruik ik al vanaf dat ze een week of drie is Friso 1 Comfort omdat ze erg last had van buikkrampjes. Afgelopen vrijdag ben ik naar de huisarts geweest en die zei dat ik eens moest proberen om te stoppen met de Extra en daar gewoon de Comfort voor te gebruiken. Sindsdien gaat het hartstikke goed en heeft ze geen buikpijn meer tijdens het drinken. Ik weet natuurlijk niet wat voor voeding jouw kindje krijgt, maar misschien dat het daar aan kan liggen. De Extra was te vol aan voedingsstoffen en daar kon ze niet tegen. Ons dochtertje is 3 mnd.
Veel succes!!!
Groetjes Daantje
 
Terug
Bovenaan