Gillen

Mama's!

Mijn zoontje is nu 21wk, bijna 5mnd. Hij heeft sinds deze week het gillen uitgevonden. Iemand die dit herkent? Het was altijd een lief huiltje of geluidje maar nu is echt het krijsen gestart. Hoort dit bij deze leeftijd, is het een fase of?! Het is zowel voor aandacht, huilen en in spel haha. Geen idee!

Mijn dochter is nu 10,5 maand en het is hier alleen maar erger geworden. Gewoon zomaar in de auto of echt puur drammen. Dus ik hoop voor je dat het een fase is. ?

Ze ontdekken dat ze dat helemaal zelf kunnen en vinden dat geweldig helaas.... Laatst was mijn baby (6,5 mnd) in de kinderwagen, gaf zo een gil en schrok bijna van zichzelf hahah en moest daarna hard lachen, dikke lol. Hier is het gelukkig niet constant

Heel herkenbaar. Het komt soms ook ipv huilen. Dan gaan ze gillen en schreeuwen en als ouder mis je dan ineens het 'lieve' huilen weer ?. Het is normaal en hoort bij ontdekken van de stem (overigens werd het bij ons minder erg toen ze 7 maanden was). Enige waar je evt op kan letten is dat ze het niet doen uit overprikkeldheid. 

Oh ja rond 6 maanden hebben we ook een gil fase gehad. Niet alleen maar bij huilen. Ook gewoon ontdekken. Dan gilde ik even mee en moesten we samen lachen. Ze ontdekken vanzelf weer een nieuw geluid. 
En babies/dreumessen die huilen of boos zijn worden gewoon steeds aanweziger. Ze kunnen meer met hun stem en lichaam. De tijd van enkel huilen is voorbij. 
Ik heb nu een 17 maanden oude dreumes en als die boos is (bijvoorbeeld omdat ze nu geen zin had in een schone luier) maakt ze een boogplankje. En dan gaat ze op haar buik op de grond liggen schopen en krijsen, maar ik mag haar dan even niet optillen (is ook knap moeilijk met zo'n worstelend stijf boogje). Tja, dan blijf je er maar even bij tot ze het eruit gegooid heeft en daarna troost ik weer en zoeken we afleiding. 
Emoties... Het is nogal wat voor ze. En al die dingen waarmee je ze kunt uiten ook. Daar denk ik altijd maar aan.

Precies hetzelfde hier. Zoontje van 22 weken en sinds een paar dagen gillen om alles lijkt het. Aandacht, boosheid, moeheid etc. Geen idee of het over gaat. Ik merk wel dat ik het nu al irritant begin te vinden ? volgens een deskundige heeft hij gewoon een nieuw geluidje ontdekt en is het heel normaal

Terug
Bovenaan