Gillen

Helpie. Mijn zoontje is volgende week 10 maanden en begint volgens mij ernstig last te krijgen van verlatibgsangst. Hij gilt de hele boel bij elkaar als de verzorger de kamer verlaat. Dat gillen is echt nieuw! Gisteren heeft hij de hele dag heerlijk om ons heen gespeeld, nergens last van, vandaag op de creche alleen maar op schoot bij de leidster,gillen voor het slapen gaan en toen ik hem ophaalde en thuis wilde neerzetten omdat ik toch moet koken ook weer gillen.Nou vroeg ik aqan ee moeder op de creche of zij het ook had maar zij zei nou niet zo extreem!Maar helpie mijn kind is toch niet de enige die het zo extreem heeft? Hoe lang zou zoiets duren?????
 
Wees gerust het is een fase. Geef er niet te veel aandacht aan. Hou hem lekker bij je. Is lastig maar zo voelt hij zich het prettigst. Zet hem bij het koken in de kinderstoel bij je in de buurt. En gewoon naar de creche laten gaan. De leidsters kent hij goed, toch? Anders moet ie er later weer aan wennen dat ie weer naar de creche gaat. Dus vooral niet een te andere structuur aannemen, hij is zo door deze fase heen.
 
Ik zal het maar verklappen. Ik ben een oppas. En pas al 9 jaar op bij meer dan 20 verschillende gezinnen. Dus ja ervaring heb ik wel opgebouwd in al die jaren. Ik heb deze fases dus nog nooit zelf mee gemaakt, omdat ik nog geen kinderen heb. Ik hoop over een paar jaartjes zelf kinderen te krijgen.
Ik ben 23 jaar. Nog een beetje jong vind ik. Maar ik zou het wel kunnen. Maarja eerst die man nog zien te vinden. Is niet altijd makkelijk.
Succes met je zoon!
 
Terug
Bovenaan