gillend wakker worden na midagdutje

Goedemiddag...ik zal me eerst even voorstellen...mijn naam is Heidi en ik heb een heel lief mooi mannetje, Maikel,  van bijna 2,5...hij doet nog heel graag een middagdutje, maar als hij wakker wordt  gaat het fout...hij wordt huilend en krijsend wakker...je moet hem echt minimaal 15 minuten de tijd geven om wakker  te worden...ik vind dit wel heel vervelend..vanmiddag bijvoorbeeld  ging ik hem uit zijn bedje halen en zodra hij me zag begon hij te krijsen...ik heb hem toen in zijn bedje laten liggen en ben een paar minuten later weer teruggegaan, maar hij was nog steeds niet gekalmeerd...dit gebeurde drie keer achter elkaar...zijn er andere moeders die hier ervaring mee hebben en hoe gaan ze hiermee om??groetjes Heidi
 
Hoi Heidi,

Ik herken jouw verhaal wel. Dit had ik ook met mijn zoontje Rian van nu 2,5 jaar. Hij doet ook nog steeds een middagslaapje en een tijdje terug werd hij ook verschrikkelijk saggerijnig wakker. Hij begon te schreeuwen en wilde niet uit bed komen. Ik mocht niet naar hem kijken maar ook niet de kamer uitgaan. Het is vanzelf over gegaan en nu heeft ie een big smile als ik zn kamer binnenkom. Maak je hem wakker of is hij al wakker als je zijn kamertje binnenkomt?? Ik denk dat het sowieso een "fase" is wat vanzelf overgaat. Suc6 met je mannetje.

Groetjes, Tanja
 
Hallo Tanja...bedankt voor je reactie...we maken hem eigenlijk nooit wakker...hij wordt vanzelf wakker...ik maakte me ongerust omdat het al een tijdje duurt voordat het overgaat...ff afwachten dus...groetjes heidi
 
haha, hier nog zo'n sjacherijn. 's Ochtends altijd stralend wakker, 's middags echt niet te genieten, na 30 minuten meestal pas weer echt normaal, tenzij er iets leuks in het verschiet is, maar ja er zijn nu eenmaaal ook gewone dagen. Hij heeft dit al vanaf zijn 1,5 jaar, is nu 3,5 en heeft zijn slapie echt wel nodig nog anders is hij vanaf 16uur niet meer te genieten
 
Terug
Bovenaan