Gillende en krijsende dochter

Hallo,

Ik heb een dochter van 4 (bijna 5) en een zoon van 3. Zo lief als mijn dochter kan zijn, zo krengig kan ze ook zijn. Ze wil altijd alles bepalen en alles en iedereen moet haar zin doen. En o wee als dat niet zo is. Nu hebben we wel een strafbankjes methode en die werkt over het algemeen voldoende, maar momenteel zitten we weer in een fase dat, zodra ze haar zin niet krijgt en / of ze krijgt straf dat ze alles bij eklaar gilt en krijst, soms tot aan het hyperventileren toe.

Ik vind dit alles heel vervelend (voor haar en voor mezelf en de rest van het gezin) en oko zeer vermoeiend.

Wie herkent dit en heeft tips om het te voorkomen?

Bianca
 
Ik heb ook een meisje  van 4 (bijna5)   en die kan ook heel erg lief zijn maar ook een vreselijk krengetje.
wat mij dan het meest irriteert zijn mensen die zeggen dat dat bij hun niet gebeurt terwijl ieder kind zijn momenten heeft volgens mij.
Wat bij haar het meest helpt, is zeggen dat we dit niet leuk vinden en dat ze naar haar kamer moet, maar ze zal eerst heel lang moeilijk doen.
Ik hoop maar dat het weer een fase is
 
hoi

wat je echt niet moet doen is toegeven
ik herken het probleem onze dochter doet het ook regelmaatig
wij zetten haar na een waarschuwing op de gang en als ze weer gewoon kan doen mag ze weer naar de huiskamer komen
dan praten we er wel eerst over
van wat ze fout dee en zo
en dan is het meestal over voor tja tot de volgende keer....


maar ja ik zou zeggen wees strikt en recht vaardig en niet nu wel en morgen niet nee 1 regel ook opa en oma tantes enz....
daar heeft ze het meeste aan

6s groetjes nicole
 
Terug
Bovenaan