Gillende/schreeuwende peuter

<p>Gek word ik ervan! <br />Het oorverdovende gegil als onze 2 jarige haar zin niet krijgt. Ze kijkt je aan, dwars door je ziel heen en zet een keel op waar je gewoon doof van wordt. <br />ze begint ook steeds meer te gillen als ze plezier heeft.. het is echt iets nieuws. <br /><br /></p><p>dit doet ze sinds kort, ik zet haar dan op de gang om af te koelen (als we thuis zijn) en verder probeer ik het maar een beetje te negeren als we in het openbaar zijn, als ik er “boos” om wordt dan wordt het alleen maar erger. Ik heb eigenlijk geen idee wat ik er mee aan moet?! Moet ik het zien als een fase of gaat er iets mis ?</p>
 
Jaaa hier ook gehad! Vooral met een baby die heel veel huilde.. ik werd er gek van... Negeren lukt niet, want je kijkt altijd op als er geschreeuwd wordt. Hier hielp het om demonstratief oordopjes in m'n oren te doen en hardop te zeggen: als jij gilt, wil ik niet meer naar jou luisteren en na even negeren, snapte hij het haha. Het is hier inmiddels weer over gelukkig!
 
Zoooo herkenbaar. Hier nam ik hem mee naar buiten, buiten mag je gillrn. Binnen niet. 
Bij een driftbui zet ik hem op ern time oit of af te koelen. Nooit te lang. 
In de stad ooit een keer terug gegild om zijn gedrag te spiegelen, je zag de radertjes draaien achter de ogen. Sindsdien doet hij dit in het openbaar niet meer. Thuis alleen bij erge frustratie.
Fase duurde kleine maand, de meeste van dit soort dingen duren hier gelukkig nooit lang. Nu zijn mijn partner en ik ook vrij consequent en volhouders kwa aanpak.
 
 
Heel herkenbaar! Mijn zoon van iets meer dan 2 jaar doet dat ook! Soms doe ik hem na en gaat hij uiteindelijk lachen en is het klaar. Of probeer niks te doen en dan wordt hij vaak rustiger. 
hij probeert vaak iets duidelijk te maken maar we verstaan hem niet altijd. 
succes!!
 
Ook hier zo herkenbaar. Onze dochter wordt bijna 2 en doet dit al een tijdje. Ik heb net als jij gemerkt dat boos worden niet werkt. Ik blijf tegenwoordig rustig op haar inpraten waarom iets niet mag of waarom ze iets moet doen wat ze op dat moment niet wilt. Ook geef ik aan dat ze best even met mama mag knuffelen om rustig te worden (en dat doen we dan vaak ook). Dit werkt goed bij ons en daarmee is ze vaak in no time weer rustig. En wil ze niet direct knuffelen en zichzelf gillend op de grond blijven werpen? Dan is dat ook prima, dan laat ik haar even en knuffel ik haar een paar minuten later om alsnog rustig te worden.
 
Terug
Bovenaan