Gipsbuik

Hallo allemaal,

Ik had op een andere site gezien dat er vrouwen waren die een gipsafdruk hadden gemaakt van hun zwangere buik. Dat leek ons ontzettend leuk, en dan bronskleurig spuiten bijv.  Wij gipsverband gehaald bij de hobbywinkel en mijn  buik en borsten ingesmeerd met een laag vaseline (die tip had ik wel onthouden!!) Na drie laagjes gips, minutenlang drogen, alles onder de gipsspetters etc, stortte het gipsmodel gewoon weer in............ Grrrrr............Zonde van de tijd, het geld en de rommel..............We hadden ons er zo op verheugd!

Mijn vraag dus: wie heeft er ook zo'n gipsbuik gemaakt en heeft goede tips??
Bijv. Hoeveel laagjes gips?
Warm of koud water gebruiken?
Gips per strookje natmaken of alles tegelijk in een kom water?
Hoelang laten drogen?

Op de rolletjes gipsverband stond alleen een heel gebrekkige gebruiksaanwijzing (ook alleen in het Engels, Duits en Frans, maar dat was het probleem niet)
We willen het graag nog een keer overdoen, ik heb als het goed is nog ruim 4 weekjes de tijd (maar dat weet je natuurlijk maar nooit!) Dus kom maar op met die tips. Alvast bedankt!

Groetjes, Hille
 
hoi hoi,

ik heb zelf ook een gipsafdruk gemaakt, ( nou ja laten maken)
de strookjes werden per stuk nat gemaakt, uitgeknepen, weer uit getrokken en dan op het lichaam geplakt.
ongeveer 3-4 laagjes.

het was die dag heel warm, dus het droogde wat sneller.
je moet het laten zitten totdat je voelt dat het los begint te laten
( als je je buik iets inhoudt en dan los laat is het hard genoeg om het er voorzichtig af te halen)

MAAR je moet er nog wel heel voorzichtig mee zijn, dus een dag of 2 echt uit laten harden, voordat je ermee aan de slag gaat!

hopelijk heb je hier wat aan.

succes ermee!
groetjes
 
p.s. ik heb nog wel het adres van de vrouw waarbij ik de workshop heb gedaan.
zij verkoopt die pakketjes zelf ook.

info@biba-bebie.nl

zo kun je vast wel de precieze handleiding krijgen.

p.s. ik dacht dat het drogen, ( nog op de huid)   zo'n 30 min tot 45 min duurt. om wat stevigheid te krijgen.

groetjes
 
Terug
Bovenaan