Gipshandjes en voetjes...

Hoi hoi,

Op mijn kraambed heb ik zo'n setje gekregen om afdrukken van handjes en voetjes te maken in het gips.Heeft iemand dat al gedaan en is het goed gelukt?Ik wil het ook graag doen,maar durf er eigenlijk niet goed aan te beginnen.

Groetjes Kitty en Tess.

Ik heb geen ervaring met gips.
Maar ik maak met verf bij Yoëll een afdruk van zijn voeten.
 Echt heel leuk hoor.

Gewoon proberen en zien wat het wordt.

Pauline

Hahah,

Kwam gister met opruimen van allerlei spulletjes ook zo'n blikje tegen voor een gipshandje of voetje...Las de gebruiksaanwijzing en dacht wel meteen..o dat gaat niet lukken in mijn eentje!!!
Ben dus ook wel benieuwd of er mama's zijn die al wel al in de weer met gips zijn geweest!

groet

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

Hoi,

Ik heb een hele tijd geleden een afdruk van Tess haar handje gemaakt in gips, was goed gelukt. Deze kon je gewoon weer even shudden wanneer het mislukte de eerste keer.
Ik heb er ook 1 met klei, weet eigenlijk niet of mijn zus die al gemaakt heeft.

Verder heb ik vanaf haar geboorte, af en toe een afdruk gemaakt van haar voetje met verf, op een schiderijtje, zo kan ze later zien hoe klein haar voetje was. Dit is wel eens tuk moeilijker, zeker in het begin, ze trok steeds haar voetje weg! ;0)

Succes, gewoon proberen, is zo leuk voor later!

Groetjes Nands

Hoi

Wij hebben bij Ilse een voet en handafdruk gemaakt toen ze ongeveer een maand oud was. Dit is niet het ideale moment om te doen. Ze hebben dan nog een hele erge grijpreflex en je krijgt dan eigenlijk alleen maar 5 kuiltjes van vingertjes in de klei. Ilse schreeuwde ook alles bij elkaar. Uiteindelijk na veel geschreeuw (ook tussen mijn man en mij), want ik wilde er mee stoppen, is het gelukt tijdens het geven van bv. Nu ben ik er blij mee en staat het te pronken op de kast. maar de volgende keer zal ik er zeker even mee wachten tot ze wat ouder zijn.