Gister 13 weken echo gehad en wat zien zien jullie?

<p>Lieve ouders, </p><p>Vandaag heb ik de 13 weken echo gehad en alles was goed. </p><p>Nu is de grap,</p><p>ik zei denk ik precies op het goede moment tegen mijn partner “aahw ons meisje” waarop de echoscopist zei “nou dat heb je niet van mij”</p><p>wat denken jullie dat hij daarmee bedoelde? Hij is er verder ook niet op ik gegaan. En zien jullie het misschien op de foto? <br /><br /></p><p>alvast bedankt! </p>

Ik zie de foto niet, maar mijn verloskundige vertelde dat de echoscopist het geslacht niet mag vertellen omdat ze bang zijn voor geslachtsspecifieke abortus, wat bij de termijn van de 13 weken echo nog erg goed mogelijk is. Ik weet dat ik me erover verbaast heb dat ze bang waren dat dit speelde in Nederland, maar kennelijk komt het ook hier voor.

Overigens weet ik ook niet of het wel zo duidelijk zichtbaar is (een beetje afhankelijk van of je dichter tegen de 12+3 of 14+3 aan zat). Hoe vroeger het geslacht gedeeld wordt op basis van echo beelden, hoe groter de kans dat ze ernaast zitten, vaak is het sowieso handig om te wachten tot de 20 weken echo voordat je de babykamer roze of blauw verft zegmaar. 

[quote quote=10518798][/quote]
Ik weet niet hoe ik er een foto op krijg weten jij dat misschien? ?

En ik ben morgen 14 weken dus is in principe wel al te zien ? volgende week heb ik de geslachtsbepaling echo al. Dus ben super benieuwd, bij mijn zoon hadden ze het ook goed zo vroeg al.. 

Wat bovenstaande reactie zegt klopt. Met 13 weken mogen ze echt nog niks zeggen. En eerlijk gezegd weet je zelf écht niet wat je ziet!!

Ik ben nu 16 weken zwanger van een 3e kindje. Heb 2 dochters. Bij de 13 weken echo heb ik natuurlijk wel zitten gluren maar het is echt onmogelijk om wat duidelijk te zien. Zeker een meisje is eigenlijk onmogelijk te zien voor als je geen ervaring hebt met echo beelden.

Mijn 2e dochter lag in stuit, we hebben veel extra echo's gehad hierdoor. Wij wisten haar geslacht niet, pas bij geboorte!
Maar in al die extra echo's was ik ervan overtuigd dat we een jongetje zouden krijgen. Ik dacht écht meerdere keren een piemeltje gezien te hebben en mijn man ook. En dat waren dus echo's rond de 30-40 weken, dus al duidelijk zichtbaar. Maar toch was ze een meisje!! Zo zie je maar dat je totaal niet weet wat je ziet. Zelfs bij een 3e kindje en zoveel echo's verder kan ik nog niet zien of het een jongetje of meisje is.

En ja, wie weet krijg je een meisje en had je het goed. Maar of je toevallig goed gegokt hebt of het ook echt goed gezien hebt blijft dan natuurlijk de vraag ;)

Ik denk dat jullie mij verkeerd begrijpen.... 

ik zei het inderdaad voor de grap! Ik heb zelf idee. 
Ik zei dit in een grapje tegen mijn man. 
waarop de echo scopist antwoordde"dat heb je in ieder geval niet van mij" 

dus met andere woorden ja je krijgt een meisje... 
je kan al degelijk zien wat het wordt.. vanaf 12 weken is het te zien voor een echo scopist... wij zelf inderdaad niet ik heb geen idee. Hoop dat het nu wat duidelijker is ? 

Volgens mij kunnen ze het alleen zien met de nub theorie. En dat is nog heel onbetrouwbaar. Bij mn vriendin (die zelf verloskundige is en dus zelf de echo goed kan interpreteren) zou het dan meisje worden, maar bij latere echo bleek het toch een jongen...

Terug
Bovenaan