gister de verloskamer van het azm bekeken

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

in het azm in maastricht kun je op de derde donderdag van de maand na een info avond over de bevalling en na de verloskamers kijken.

wij zijn gister geweest, we waren met 23 koppels.

er werd een heel verhaal verteld over de gang van zake als je gaat bevallen via de medische geindiceerde weg of via de thuis met eigen verloskundige weg.

was wel intressant.

we hebben de verloskamer gezien en er is een kamertje bij waar ze de baby meteen kunnen beademen of reanimeren en in een couveuse kunnen plaatsen.

mocht er een kinderarts of gynecoloog nodig zijn kunnen ze deze op piepen en deze is dan over tien minuten terplaatsen.

was wel intresant om te weten

en je weet wat je evt. tewachten staat kwa kamers en mogelijk heden.

groeten petra

Ik heb de info-avond bij ons in het ziekenuis helaas gemist. De volgende keer is pas net voor de bevalilng.
Ik ben wel zelf naar de verlosafdeling geweest en ik heb aan een verpleegster gevraag of ik een kamer mocht zien. Ze zei dat het een heel gezellige kamer was.
Ik vond het erg tegenvallen eigenlijk. MIsschien omdat ik nog nooit eerder in een ziekenhuis heb gelegen en het lijkt me best eng.
Het was een heel grote ongezellige typisch ziekenhuiskamer. In het midden stond zo'n mega groot hoog bed. Zo'n bed is nodig dat snap ik wel, maar het voeteneinde van het bed was precies  naar de deuropening gericht.
Dat moet echt een mannelijke architect geweest zijn, hoe krijgen ze het verzonnen!
Ik ben blijkbaar erg preuts maar ik zag mezelf al liggen op dat bed :
Zwaait de deur open en jan en alleman lijkt zo naar binnen (bij mij dan..)

Ik moet er niet aan denken! Op het moment zelf heb ik het misschien niet in de gaten maar in de uren ervoor echt wel hoor!

Aangezien wij 5 minuten van het ziekenhuis vandaan wonen  ga ik toch proberen om gewoon in mijn eigen bedje te bevallen!
groeten ELke (26w)

Hoi Asja,
Ik heb ee beetje hetzelfde als jij. Heb nog nooit in het ziekenhuis gelegen en wil dat eigenlijk graag zo houden ;-) Als ik al in het ziekenhuis op bezoek ben bij mensen krijg ik het al benauwd.
Ik woon in een grote stad en daar zijn verschillende ziekenhuizen op een paar minuten afstand. Ik ga dan ook zeker proberen thuis te bevallen. Lijkt me veel relaxter. Maarja als ik naar het zkh moet dan moet het he ;-)
Belle 22w

Terug
Bovenaan