Gister in ziekenhuis geweest.

hoi dames.

gister moest ik naar het ziekenhuis ivm hoge bloeddruk 130-96. toen ik daar lag ging ie omlaag en meette die om de 3min. 120-75. toen was het goed..heel vaag eigenlijk. de gyn. zei tegen mij als je echt hoge bloeddruk hebt, dan blijft ie hoog. klopt dat? hebben mensen hier ervaring in?
verder was mijn urine schoon van eiwit, dus dat was gelukkig goed. ik wordt nu goed in de gaten gehouden. maar eigenlijk heb ik het wel gehad en wil gewoon gaan bevallen hihi.
heeft nog iemand dit meegemaakt? en wil zijn ervaringen delen met mij?

gr. v sandy
 
Hoi Sandy,

ik ben een nachtje opgenomen geweest ivm een hoge bloeddruk (onderdruk van 110!) maar dat daalde gelukkig snel naar normale waarden (onderdruk 75 zoals bij jou).
Bij mij was de oorzaak stress.

Een bloeddruk is heel variabel, door stress, maar ook door bijvoorbeeld inspanning of bepaalde voedinsmiddelen (drop, koffie) kan de waarde veranderen. Als je meerdere keren per dag je bloeddruk zou meten zou die waarschijnlijk steeds iets anders zijn.
Vandaar dat er altijd meerdere metingen nodig zijn om te concluderen of iemand echte een hoge bloeddruk heeft.
Aangezien in jouw geval je bloeddruk gezakt is naar normale waarden en er borvendien geen eiwit in de urine zat (dat krijg je als je nieren minder goed gaan werken door de hoge bloeddruk) is er volgens mij op dit moment geen reden om je zorgen te maken.

Geniet nog even van je zwangerschap,

N.
 
Hoi Sandy,
Bij de zwangerschap van onze zoon had ik in de laatste week ook een hoge bloeddruk, deze ging niet meer omlaag. Moest toen om de dag naar het ziekenhuis, een klein half uurtje aan de ctg. Langer dan een week overtijd wilden ze me toen niet laten lopen. Dus werd de bevalling, die niet geheel doorzette, ingeleid.
Helaas schoot het niet op en mede door de hoge bloeddruk en niet vorderende ontsluiting werd na 18 uur besloten dat ik een keizersnede kreeg. Dit is voor je eigen best wil (helpp-syndroom) en uiteraard ook beter voor het kind. Het klinkt misschien allemaal negatief, maar zo bedoel ik het niet, het is puur mijn ervaring met de hoge bloeddruk. Ik was allang blij dat ik toen der tijd onder het mes ging, tenslotte zijn we er allebei kerngezond uitgekomen en was ik tenminste van die akelige weeën af, hihi.

Als ik je verhaal zo lees, lijkt het inderdaad wel op een momentopname van je. Die van mij ging echt niet naar beneden, ondanks dat ik toch echt veel ruste, water dronk en vochtafdrijvend eten en lette op zout.

Veel succes..groetjes..Mosy
 
Hallo,

mijn ervaring is dat ik op het eind van mijn zwangerschap last had van hoge bloeddruk (150-110) en sporen van eiwit in mijn urine. Er is echter niet ingegrepen. Ik vond dit niet leuk maar uiteindelijk is alles goed gekomen, achteraf bleef ik wel met vragen zitten en kreeg op die vragen ook geen helder antwoord, dat was wel jammer.

Ik wens jou veel succes zometeen met de bevalling en als jij je niet lekker voelt en vind dat er ingegrepen moet worden, maak je er hard voor en dwing het maar af, het is tenslotte jouw lijf en jouw kleintje!!

groet van een mama
 
Terug
Bovenaan