gister weer controle gehad

Hoi hoi,

Gister weer controle gehad.. Moet zeggen dat ik het nu wel heerlijk vindt dat ik onder controle ben in het zkh.. Fijn iedere keer een echo..
Weer even ons kleintje kunnen bewonderen.. Grappig om aan de echo's ook zo goed te kunnen zien hoe de kleine groeit.. hartje gehoord.. SUPER!
Kleintje deed het prima.. was goed gegroeid en genoeg vruchtwater...
Over 3 weken mag ik alweer, dan neem ik de kids (6 jaar) mee.. Ze willen zo graag ook een keer mee..
Zo leuk!
Mijn ene zoontje praat nu steeds tegen mijn buik, en gaat dan liedjes zingen.. ZO LIEF!!!

Vandaag 16 weken en 1 dag.. En vandaag voel ik het kleintje echt echt! haha
Had eerder ook wel steeds.. volgens mij is dit het..
Maar nu echt regelmatig.. ZO LEUK!

Dusss.. ik ben weer happy.. en blij dat ik over 3 weekjes alweer mag..

Liefs Maike

hey maike!

fijn dat alles zo goed gaat:).
hoe gaat het met je bloedverdunners?
ik kon ze een tijdje pijnloos zetten maar ik denk dat alle fijne plekjes geirriteerd zijn en het word toch weer steeds moeilijker.
ik ben nu ook 16 weken maar bij mij is het bij de gyneacoloog of de baby kijken of het hartje luisteren en aangezien die niet vroeg wat ik wou heb ik dus het hartje nog kunnen horen jammer genoeg. ik moet over 2 weken weer bij de verloskundige zijn dus dan krijg ik het eindelijk te horen hoop ik! de kleine voel ik af en toe. wanneer heb je je 20 weken echo? ik ben trouwens 23 juli uitgerekend en jij? want volgende mij zijn we ong. even ver.

groetjes lotte

Ik ben een dag eerder uitgerekend.. 22 juli..
Ik had dat 2 weken terug.. mijn buik was aan 2 kanten helemaal blauw en deed gewoon zeer.. (blauwe plekken gevoel) heb toen een paar dagen in mijn benen gespoten.. en nu weer in mijn buik..
Mijn plan was/is om tot mijn buik zeg maar strak staat in mijn buik te prikken en dan over te stappen naar mijn bovenbenen..
Gyn. adviseerde dat ook! Maar volgens hem kon je wel altijd in je buik prikken.. alleen vinden vrouwen dat eng worden op een gegeven moment.

Ik heb 5 maart de 20 weken echo.. maar de week ervoor nog een gewone controle (met echo bij de gyn.). Ik vind het niet erg.. Het liefst kom ik elke week op controle! haha

Hoop dat het prikken snel weer beter gaat.. want als het zeer doet is het geen pretje! :(

Groetjesss

ja ik kan niet in mijn buik spuiten want ik heb van mijn eerste zwangerschap een kunstwerkje overgehouden van alle striae haha dus ik spuit zoiezo al vanaf het begin in mijn bovenbeen wat dus wel pijnlijker is zeggen ze. maar zolang ik nog geen vocht vast ga houden overleven ik die spuitjes nog wel maar dan haha..

ik heb 10 maart de echo en ben blij als het zover is want het is nu zo rustig, doordat je niet meer misselijk bent en je voelt de kleine nog niet "echt" dat ik af en toe wel een beetje bang ben.

groetjes lotte

Oh.. dat is wel vervelend.. Hoop dat het goed blijft gaan.. De gyn. vertelde mij vorige week wel dat er evt. ook nog een alternatief is.. en dat zijn tabletjes.. maar dat kon toch wat bijwerkingen hebben op de baby.. dus beter van niet.. Maar misschien wel eens goed om na te vragen.. Stel dat het echt niet meer gaat.. Je moet nog wel even..
Dat je in ieder geval weet of er nog andere opties zijn...
Loop je trouwens niet onder controle in het ziekenhuis? Want dan heb je toch meer echo's?!
Heb je voor 10 maart wel nog een andere controle? Dat je het hartje even kan horen?

Ik begin de kleine nu iedere dag beter te voelen.. erg leuk en heel fijn.. Want ik werd er ook zo onzeker van..
Hopelijk voel jij de kleine ook snel echt goed.
Ik merk dat ik nu bijna per dag ook groei... 2 weken terug begonnen mensen het net te zien.. Maar nu is er geen verstoppen meer aan! (Niet dat ik dat wil! haha)
Moet nu toch echt positiekleding aan..
Alles weer even uitgezocht..

Rustig aan!

Groetjes Maike

ja inderdaad die tabletjes mag je dan van de 16de tot de 36ste week, maar dan moet je weer iedere week controleren ( heb namelijk na de 1ste ook een aantal maandjes tabletjes geslikt ) en die dag dat, dat bloedprikken moet ik werken dus ik laat het nu maar zo.
ik loop wel bij de ziekenhuis onder controle maar ik heb niet echt meer echo's alleen dan bij de 7 weken. en toevallig vorige week dat hij een echo maakte, maar toen wij vroegen of we dan het hartje ook nog kregen te horen zei die: nee het is het een of het ander kan niet allebei.
over 2 weekjes mag ik naar de verloskundige in het ziekenhuis dus die doet zoiezo geen echo. dan krijgen we het hartje voor de eerste keer te horen! vind ik toch wel een speciaal moment!

ik kan mijn broeken nog aan maar ik merk met zitten dat het strak gaat zitten haha dus inderdaad toch maar op zoek naar mijn positiekleding!

groetjes lotte

Wat raar dat hij met de echo het hartje niet kon laten horen.. Dat kan met dat echo-apparaat ook gewoon.. Bij ons tenminste wel..
Maar ja.. ieder ziekenhuis weer zijn eigen regeltjes en dingetjes..

En dat iedere week controleren is ook niet wat..
Ach ja.. ze kunnen in ieder geval nooit zeggen dat je er niks voor over hebt gehad! haha

Succes met prikken!

Terug
Bovenaan