gisteravond naar ziekenhuis

A

Anoniem

Guest
hoi meiden,
even mijn verhaal kwijt hoor. Gisteravond kreeg ik de schrik van mijn   leven. Ik was naar het toilet geweest, niets aan de hand, Sta ik in de keuken voel ik ineens iets vloeien. Ik weer naar het toilet enorm veel bloed! Niet alleen bij afvegen maar ook tijdens plassen, alsof ik spontaan ongi was geworden. echt niet normaal. ik had geen pijn of kramp maar dit was echt zoveel bloed! ik helemaal in paniek natuurljk, mijn vriend zeg: bel het ziekenhuis dan. DUs ik bellen, na veel gedoe en doorverbinden mocht ik gelijk komen voor een echo. Ik was helemaal in tranen (was nog nooit zo emotioneel geweest tijdens mijn hele zwangerschap tot nu toe!). ik zag die miskraam gewoon voor me. Na voor mijn gevoel heel lang gewacht te hebben, deden ze een echo (op de buik, ik ben inmiddels 9 weken) en ik zag dat er nog wat zat. De dokter zei meteen: o kijk het hartje klopt nog steeds heel goed. Ik kon het niet geloven! maar er was niets ongewoons zei ze, ze kon geen afwijkingen zien, ik had geen ontsluiting en met het   kindje was alles goed. Waar het bloed nou vandaan komt: tja waarschijnlijk van de baarmoederwand waar de placenta tegen aan schuurt (maar dit h eb ik niet zo goed gevolgd, want ik was helemaal van de leg.....)
ben wel enigzinds opgelucht maar ik bloed nog steeds. (geen kramp). was heel anders dan die innestelngsbloeding een paar weken terug, dit was gewoon ongi bloed, niet normaal meer. volgens de dokter moet het na een paar dagen weg zin. a.s. vrijdag heb ik sowieso weer een echo (gelukkig) dus ik hoef niet te lang in spanning te zitten of alles nog steeds goed is.
nou hopelijk steun ik met dit verhaal ook wat meiden die hetzelfde mee maken of mee gaan makne, ook al denk je dat het enorm fout gaat met die bloedingen dan kan het nog goed gaan. voorlopig hoop ik maar het beste.

boekie

heyhey.

jeetje zeg, ben blij voor je dat het nog goed zit en dat het hartje nog klopt!
je zult wel erg opgelucht zijn
veel succes vrijdag met de volgende echo.

liefs, do
morgen uitgeteld

Hoi Boekie,
dat is inderdaad flink schrikken. gelukkig klopte het hartje nog.
succes met de echo vrijdag.

Groetjes,
Sara

Hoi Boekie,

Hier nu inmiddels een mama die hetzelfde heeft meegemaakt.

Ik heb voor de zwangerschap van Sven een miskraam gehad die ik middels een curretage weg heb laten halen. Na deze ingreep was ik meteen weer zwanger.
Ik kon het niet geloven maar het was toch zo. Ook ik kreeg al vrij snel nadat ik wist dat ik zwanger was, een bloeding. Van de vk moest ik wachten tot de termijnecho omdat ze nu toch niets kon doen. Anderhalve week moest ik wachten, het leek wel een eeuw.
Bij de termijnecho zagen wij een wurmpje met..... kloppende hartje! Helemaal geweldig natuurlijk.
De dag erna zat ik op het werk toen ik voelde dat ik bloedde. Ik naar de wc gerend nou, daar liep het met straaltjes eruit en ook nog met stolsels dus toen dacht ik dat het weer mis was.
Ik naar huis gesjeesd en mijn man ook. Via de huisarts kregen we een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Daar kregen we een echo. De gyn snapte er ook niets van want het kindje zat er nog! Hij dacht dat het waarschijnlijk nog een stolsel van de curretage geweest moet zijn. Maar ja, dat kon hij niet met zekerheid zeggen.
Echter, een week later kreeg ik weer een bloeding. Het ritueel herhaalde zich weer. Wij weer met spoed naar het ziekenhuis, weer een echo, een weer zagen we ons wurmpje nog zitten.
Uiteindelijk heeft dat tot de elfde week geduurd. 1 Gyn heeft gezegd dat het waarschijnlijk een geknapt bloedvat was die door de groei van de baarmoeder elke keer weer openknapte. Het bloed kwam in de baarmoeder, stolde daar en kwam dan naar buiten.

Gelukkig is het allemaal goed gegaan en ben ik nu de trotse mama van een gezonde zoon die alweer 6 maanden oud is.
Houd dus moed want hoewel bloed niet goed is, hoeft het dus niet meteen fout te zijn.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

ik zit nu in hetzelfde schuitje.

maandag erachter gekomen dat ik zwanger ben en donderdagochtend had ik een paar druppels bruin bloed.
oud bloed is niet erg en maakte ik me niet druk om maar 's avonds verloor ik rood bloed en tot nu toe met kleine stolseltjes.
het lijkt net een normale menstruatie.
ik en de vk gebeld en zij vertelde dat het een innesteling kon zijn maar dat we 50% kans hadden dat het mis kon gaan.
vanaf de 6 weken kunnen ze misschien een inwendige echo doen.
dus ik moet ook nog even wachten.

ik had ook een gyn gebeld en zij vertelde dat als ik geen hevigere bloeding dan een menstruatie had nog niet meteen van het slechtste uit moest gaan.
en ik heb ook geen erge buikpijn/krampen.
en ik zou een wat grotere stolsel moeten verliezen als ik het " vruchtje" zou verliezen.
ook dat heb ik nog niet gezien.

ik had nog niet veel zw.schap symptomen, wel moe als ik bijv de trap op loop en soms lichte buikpijn en dat heb ik nog.
bij een miskraam heb je dat dan toch niet meer?

ik ben wel blij met jullie positieve verhalen.
gister zat ik echt in zak en as, maar nu ben ik wat positiever en heb toch nog het idee dat ik nog zwanger ben.

ik hoop zo dat ik ook een goede afloop krijg.

mejon

hoi allemaal,
heb inmiddels afgelopen vrijdag weer echo gehad en alles klopte en ik zag al echt een klein mensej. Dus blij, hoewel ik nog eenklein beetje verlies   had.
zaterdag echter voelde ik dat ik weer meer bloedverlies had, ik verbeelde (?) me ok dat ik kramp/pijn had. Desondanks blijft de bloeding aanhouden en is gister en vandaag de kramp of pijn wel weg. MIschien heb ik me wat druk gemaakt want afgelopen zaterdag hebben we het onze wederzijdse ouders verteld, dus dat was wel spannend. Vandaag nog gsteeds bloedverleis, geen stolsels, geen pijn. Inmiddels denk iK het hoort er bij en ik ga maar proberen positeif te blijven. Zeker omdat als ik fagelopen vrijdag een gezonde echo heb gehad ik nu niet ineesn een miskraam kan hebben (dat gaat niet zo snel zei de gyn). Over drie weken moet ik weer echo en a.s. vrijdag moeten we combi test gaan doen (ivm onderzoek naar nekplooi etc.). Ik blijf maar hopen dat het allemaal goed gaat en probeer te genieten. ik hoor   meer verhalen van gezonde mama;s die bloedverlies hadden, dus tja. Wel stom hoor dat je met maandaveband in de weer moet ondanks dat je zwanger bent!!!!! ben nog bang dat ik door lek ook, ha ha!
sterkte en laten we elkaar op de hoogte houden
boekie 10 wk en 1 dag

dit zijn nou precies de verhalen die me nog meer aan het twijfelen brengen.

ik heb  2,5 weken geleden (met 5 weken) bloed verloren. dit duurde ongeveer een week. geen stolsels, wel wat draadjes verloren en alleen klodders bloed tijdens het plassen  maarvoornamelijk bij het afvegen.
toen een week niks

en nu sinds het weekend weer bloedverlies.
ik was er eerst van overtuigd dat het mis was, dus mijn afspraak met de gyn voor een echo afgezegd.

vorige week en gisteren een test gedaan en daar kwamen nog steeds 2 strepen op tevoorschijn. niet zo dik als de eerste test, maar nog wel duidelijk zichtbaar.

ik ga morgen toch maar de huisarts bellen, want ik snap er niks van.
bij mijn vorige miskraam voelde ik me gelijk naderhand leeg. nu heb ik helemaal geen leeg gevoel.
ik voel me me vlagen misselijk, en ben moe (maar ik ben ook een huis aan het verbouwne en heb een nieuwe baan, dus daar kan het ook van komen)

ik ben eigenlijk erg bang dat er nog iets zit en dus een curretage moet ondergaan. ik durf niet te hopen dat het toch nog goed kan zijn....

maar als ik jullie verhalen zo lees.. tja dan lijkt het wel erg op mijn verhaal.
wat denken jullie? toch nog een srpankje hoop?

groetjes Carina

Terug
Bovenaan