gisteren 1e punctie...erg heftig..hoe is jullie ervaring??

Hallo allemaal,

Wij hebben gisteren onze 1e punctie gehad...en oh wat was ik toch zenuwachtig.
Zeker omdat er een paar dagen van te voren was gezegd, dat ik toch wel heel veel eiblaasjes had (ruim 18) en ik dus erg op mijn lijf moest letten ivm overstimulatie....het enige wat je daarna doet is echt constant bij ieder pijntje denken.....oh jee heb ik niet een te dikke buik...zal het wel goed zijn.
Doordat ik dus zo veel eiblaasje had...was de punctie ook best zwaar en hadden ze al van te voren gewaarschuwd, dat het misschien wel wat pijnlijker kon zijn.
Maar ja ach...het was de 1e keer en je weet dus absoluut niet wat je te wachten staat.
Ze  hadden maar wat extra buisjes gepakt, aangezien het er zoveel waren. En die hadden zo nodig ook!!!! Jee zeg....ik heb echt op mijn tanden gebeten, wat een pijnen af en toe....maar....het is voor een goed doel..en dat is ook wat ik constant in mijn gedachten heb gehouden..en meiden...dit helpt je echt hoor (ook al heeft man man nu gewoon een zere hand van het knijpen van mij hihi)
En jaaa toen na een klein half uurtje...de uitslag...wordt het IVF of ICSI...en waren er wel genoeg eicellen in die vele blaasjes?????
De arts vertelde ons, dat er van de 18 blaasjes....er 14 goed waren!
Aangezien wij dus nog geheel leek zijn...geloof ik dat dit dus goed is toch?????
En ook is er besloten, dat het voor ons ICSI gaat worden. Donderdag krijgen we te horen of er een terugplaatsing komt..dus mega spannend!!!!
Al met al is het me toch wel meegevallen hoor, alleen heb ik wel veel last gehad van die hormonen.
Nou meiden...wat een verhaal, maar ik wilde het toch wel heel graag delen met jullie, onze eerste ervaring.  
Ik zou het fijn vinden om ook wat meer ervaringen van anderen te lezen. Dit sterkt mij in ieder geval en misschien jullie ook??  

Liefs,
Famke

Hoi Famke,

Ik begrijp precies je zorgen.
Wij hebben hetzelfde meegemaakt, MET GOEDE AFLOOP!!

Vorig jaar augustus zijn wij begonnen met het IVF traject, na een aantal IUI behandelingen.
Het spuiten met de hormonen viel mij ontzettend mee, had niet zo erg veel last van de bijwerkingen.
De punctie was een heel ander verhaal, krijg nog de rillingen als ik er aan terug denk.
De punctie was zo pijnlijk dat ik bijna van de sokken ging, ze hadden via een infuus nog wel extra pijnstilling toegediend.
Ze zeiden na de punctie ook gelijk dat als het nog eens moest dat het dan onder algehele narcose zou gaan, dit was zo niet te doen.
Ik heb Endometriose en nog maar 1 eierstok die ook al is aangetast en veel verklevingen rond die eierstok en plekjes in de rest van mijn buik.

Terwijl ik in een ligstoel lag bij te komen moest mijn man zijn gedeelte doen. De IVF arts kwam mij toen vertellen dat de eitjes niet van een goede kwaliteit waren, maar dat ze het toch zouden proberen. Dat was dus op vrijdag 29 augustus 2007.
Op maandag erna belden ze op dat er toch nog embrio's waren ontstaan en dat we de volgende dag konden komen voor terugplaatsing.
We kregen eerst een gesprek met de IVF arts, de embrio's waren niet van een goede kwaliteit, daarom hadden ze besloten om er toch twee terug te plaatsen zodat er toch nog hoop op een zwangerschap zou zijn.

We kregen wederom te horen dat we er toch ernstig rekening mee moesten houden dat het niet ging lukken.
Ik had nog steeds verschrikkelijk veel pijn van die punctie, ik heb daar bijna 3 weken last van gehad en was dan ook in de veronderstelling dat het niet gelukt was.

14 dagen na de terug plaatsing mochten we een test doen en hij was positief!!!!
We waren helemaal door het dolle heen, na 9 jaar was het toch nog gelukt.

Toen ik 8 weken zwanger was kregen we de eerste echo, we waren heel erg zenuwachtig dat het toch niet goed zou zijn.
Wat denk je?
Er waren twee kloppende hartjes te zien, geweldig!!!

Ik ben nu ruim 27 weken zwanger en met de baby's gaat alles goed. Het is wel heel zwaar voor mij en heb ook last van veel klachten die erbij horen.
Ook heb ik al een aantal dagen in het ziekenhuis door moeten brengen, maar dat maakt mij allemaal niets uit.
Bij elke echo zeggen we tegen elkaar dat het toch maar mooi gelukt is en zijn blij dat we hebben doorgezet. Ondanks dat het er niet zo rooskleurig voor ons uitzag.

Ik hoop dat je uit mijn verhaal moed kunt putten en lees graag of het gelukt is of niet.
Wij hebben nog een paar weekjes te gaan, ze zullen waarschijnlijk veel eerder gaan komen. Maar dat maakt niet uit zolang ze maar gezond zijn.
O ja we krijgen een jongetje én een meisje, geweldig toch?
Ook als het deze keer bij jullie niet lukt, laat dan de moed niet zakken, denk maar aan mij.

Veel sterkte en groetjes

Patricia (33 jaar)

Lieve Famke,
Wat een fantástisch resultaat !!
14 is zeker goed, zoveel heb ik er in mijn 2 pogingen niet gehad hoor (1e x  7, 2e  x 6)
Spannend is die terugplaatsing zeker want ... theoretisch ben je daarna ZWANGER !
Ik wil je heel veel sterkte wensen en inderdaad, let op de overstimulatie
Beter 1 x voor niets de gyn of ha gebeld dan te weinig met alle problemen van dien...

Laat je ons weten hoe je tp donderdag is gegaan (en of het er 1 of 2 zijn geworden ??)
Ik leef met je mee
(Zelf mag ik vrijdag voor de 1e echo in onze cryo-tp naar het zh)

Veel succes

Liefs,
SunshineJo

Lieve Patricia,

Wat een geweldig bericht van jou, een tweeling!!!Wauw!
Ik kan inderdaad weer heel veel moed uit jou berichtje halen en uiteraard zal ik zeker aan jou denken. Ik wens je uiteraard nog een hele mooie zwangerschap, geniet er intens van en ik wens je alle geluk van de wereld!! En ik hoop dat het ook voor jezelf lichamelijk goed te dragen is. Wat zal jij gelukkig zijn als je straks die 2 kleintjes in je armen hebt.  En hou je ons op de hoogte hoe het met je 2 kleintjes gaat?
Dikke kus,
Famke  

Lieve Sunshine Jo,

Jij natuurlijk ook bedankt voor je berichtje. Ik lees ook al  langere tijd  mee hier, maar reageer niet zo heel vaak. Ik vind het toch ook wel fijn om te lezen, dat 14 wel heel goed is en daar put ik dan ook weer moed uit.
Ik weet dat jij hier ook al een aardig tijdje op dit forum bent. En wat zal het voor jou ook enorm spannend zijn zeg...komende vrijdag!
Ik ga absoluut aan je denken en voor je duimen en uiteraard laat ik weten hoe alles af loopt. Morgen krijgen we tussen 8.30-10.00 uur telefonisch bericht, ofdat de terugplaatsing doorgaat en die is dan ook morgen. Dus.....erggggg spannend!
Meid ik wens je nogmaals alle geluk van de wereld komende vrijdag en laat even weten hoe het is gegaan hè!

Liefs,
Famke
(Zeeland)

Hallo Famke
Ik lees hier al een poosje mee, maar ik heb nog nooit gereageerd. Wij zijn nu 5 jaar bezig om zwanger te worden. Na  7 mislukte IUI pogingen hebben we net onze ICSI-poging achter de rug (die jammer genoeg ook mislukt is). Ik zag ook erg tegen de punctie op, maar mij viel het achteraf mee. Ik kreeg rapifen (soort morfine toegediend). De punctie was daardoor niet helemaal pijnloos, maar het was te doen. Er wordt per ziekenhuis verschillend met pijn bestrijding omgegaan.
Groetjes

Terug
Bovenaan