Gisteren: 2 "vondelingetjes" gevonden voor voordeur!!

A

Anoniem

Guest
Hoi,

ja, ik zit me eigen ontzettend sappig te maken over de zogenaamde vondelingetjes... 2 babytjes, van waarschijnlijk een paar dagen oud!
1tje is helaas overleden
Nou lazen wij net op teletekst dat de moeder haar eigen babytjes voor haar eigen deur heeft gezet!!!
Hoe kan ze dit doen vraag ik me eigen dan af.
Als je er niet voor kan of wilt zorgen, sta het dan af.
Dan krijgen ze in ieder geval bij andere mensen (wie bijv geen kinderen kunnen krijgen), een goed leven!!
Maken jullie je eigen hier ook druk over?
Ik ken er met mn pet nie bij dat iemand dit kan doen!

Groetjes Debby.

Ik zat net mijn zoontje eten te geven (12 weken oud) toen ik het op het nieuws zag, en zei ook tegen hem Ik snap niet hoe mensen zoiets kunnen doen!! Nou vind ik wel "netjes" (erg fout begrip in deze kwestie maar kan het niet anders omschrijven) dat ze ze bij iemand voor de deur legt zodat ze snel gevonden worden (helaas toch te laat voor een van hen) dan dat ze ze verdrinken in een vijver, zoals toen in (geloof) Doetinchem het geval was. Ik heb toen die foto bij opsporing verzocht gezien, nou verschrikkelijk!!!
Je hoeft tegenwoordig echt niet zwanger te raken en als je dat ongewenst toch wordt zijn er zat manieren om het weg te laten halen, want dit doe je niet vind ik!

Hoi An,

ze heb ze bij haar EIGEN THUIS bij de voordeur gelegd.
Dit is uit buurtonderzoek gebleken.
De vrouw is gearresteerd.

Groetjes Debby.

HUH?? O dat had ik ff gemist dan...
Het word gekker dan gek zie je wel... Ongelooflijk!!!!!

Ja, dat kun je wel zeggen.
Het is verschrikkelijk,
En ik denk ook dat die vrouw (21jr en alleenstaand), met een berg schuldgevoel zit.
EN TERECHT!!
Ik geloof niet dat het haar bedoeling was dat het zo zou lopen, maar ze had wel heeeeeel goed na moeten denken wat ze van plan was!!
Nee, ik kan hier met mn verstand echt niet bij,
Vind het hartverscheurend, echt waar.

Groetjes Debby.

Dit soort berichten doen me veel verdriet en zeker nu er 1 kindje dood is. Er gebeuren heel veel nare dingen met baby's / kinderen wat verschrikkelijk is. Vaak is het wel zo (en  misschien ook bij  deze vrouw) dat er gewoon echt iets mis is. Soms zijn mensen zo in de war zijn (misschien psychiatrisch, verslaafd of  systemen die niet goed in elkaar zitten) waardoor ze dit soort dingen doen. Ik werk zelf in de hulpverlening en kom clienten tegen die verschrikkelijke dingen hebben gedaan, maar dat gedrag ontstaat niet zomaar. Dat wil niet zeggen dat het gedrag goed te praten is, maar de mensen zelf hebben vaak heel veel narigheid meegemaakt voordat ze tot zoiets komen (er zit dus altijd een verhaal achter). En het jammere is dat er niet altijd vroeg genoeg gesignaleerd wordt door omgeving/hulpverlening  om dit soort zaken te voorkomen.
Dat neemt niet weg dat dus vaak kinderen de dupe worden van de situatie en dat is gewoon verschrikkelijk en zeker nu ik moeder ben kan ik er wel om huilen!

Groetjes Irma

Terug
Bovenaan