gisteren bij de gyn geweest,advies gevraagd

A

Anoniem

Guest
dat ik gisteren bij de gyn was voor controle ,hebben we gelijk een datum geprikt voor de keizersnede. toen vroeg hij of we nog meer kinderen, en wij weten heel zeker dat we dat niet meer willen,stelde hij voor om me gelijk te steraliseren bij de keizersnede omdat dat een kleine moeite is.opzich  vind ik dit wel een goed idee omdat andere vormen van ant conceptie altijn een ndelige invloed hadden op mijn menstruatie. wat vinden julli daar van en kent iemand van  jullie die gesteraliseerd is.
groetjes saskia  

Mijn moeder is gesterriliseerd op haar 30e ergens, na twee kids en geen derde meer MOGEN krijgen, het is echt een hele ingreep hoor, niet zomaar iets, de kans dat je vervroegd de overgang in zal gaan is groter nu zit dat zoiezo bij ons in de familie dus had ze zoiezo gehad maar dat ik geen pretje om met je 35e bv de overgang in te gaan, heeft ook invloed op je seksleven e.d.

Door gebrek aan hormonen kunnen er ook andere klachten voordoen zoals bij mijn moeder, ze zeggen dat het officieel niet kan maar als je dan bij de gyn komt   NA een paar jaar kan het er opeens wel mee te maken hebben..beetje raar..

Ik weet in elk geval dat ze al jaren niet kunnen vrijen door deze "bijwerking" en dat al vanaf haar 45e, zou ik zonde vinden van mijn lichaam als het bij de man een VEEL KLEINERE ingreep is, veiliger en omkeerbaar.

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=57

Niet de betrouwbaarste methode!

Let op: sterilisatie van de vrouw is dus minder veilig dan sterilisatie van de man. Ook is het minder betrouwbaar dan goed pilgebruik.

Laat je goed informeren, ik vind zo'n operatie niet zomaar effe wat hoor

Voor mijzelf vind ik het nogal heftig klinken. Mijn zus is ook tijdens de keizersnee van nummer   gesteriliseerd, maar zij woont in Brazilie en ze hebben echt helemaal geen geld. Dan vind ik het anders want die blijven anders dus maar kinderen maken.
Ik zelf weet ook dat dit ons eerste en laatste kind wordt, maar wij hebben besloten toch nog even te wachten en dan over een paar maanden mijn man te laten helpen, dit ook omdat het voor hem eventueel nog terugkeerbaar is en voor een vrouw echt definitief is. Mocht je er toch over denken om het te doen dan vind ik de keizersnee wel een goed moment omdat je dan toch al open bent.
Succes met de keuze

Hoi,

Ik kom van het oktoberforum, maar was hier even aan het kijken en wil toch reageren. Een vriendin van mij heeft  een en ander nl.  uitgezocht. Haar is in het ziekenhuis verteld dat ze  liever een spiraaltje plaatsen, dan de operatie uitvoeren bij een vrouw. Dit had er mee te maken dat na zo'n operatie de menstruatieklachten erg heftig kunnen zijn, waardoor veel vrouwen dan alsnog kiezen voor een spiraaltje om die klachten tegen te gaan. Zo wordt het dus een dubbele behandeling. Misschien zou je dat nog  na kunnen vragen bijjouw gyn.

Groetjes Janine      

hoi saskia,

ik heb er nog geen ervaring mee. maar het is wel iets wat ik heb nagevraagd of het een mogelijkheid zou zijn voor mij. Niet dat ik een keizersnede onderga, het is (jammer genoeg) de bedoeling dat ik het op eigen kracht doe. Maar ik wil wel gesteriliseerd worden. Maar bij mij doen ze het juist niet. 1 omdat ik nog 'te jong' ben en 2 om de bijwerkingen die het heeft. (en dit is mijn 2e kindje, dus nog meer zekerheid dat ik echt geen spijt krijg zou je denken)  
Mijn menstruatie laat ook echt te wensen over, zo ben ik een half jaar non stop ongesteld en zo ben ik een jaar niet ongesteld. Dit alles ondanks de pil en alle andere dingen die ik heb geprobeerd, en dan hebben we het niet eens over de ongemakken, dus het leek mij de ideale oplossing. Maar ze doen het dus niet om die redenen.
Ik zou het nog eens navragen aan de gyn  wat de voor en nadelen zijn voor jou om dit juist wel of nu toch niet te doen. Zodat je een weloverwogen besluit kan maken. Natuurlijk is het voor iedereen anders, maar dit is mijn verhaal.

Veel succes met je afweging. En ik hoop voor jou dat het gewoon aan mij ligt dat het niet kan/mag/ aante raden is. Er lijkt me niets lekkerder dan je geen zorgen meer te maken over je menstruatie.

Niet dat ik een keizersnede onderga, het is (jammer genoeg) de bedoeling dat ik het op eigen kracht doe.

Hoi Hoi
Mag ik vragen waarom je het jammer genoeg op eigen kracht moet doen?
Had je liever een keizersnede?En waarom?
Dit is niet om je aan te vallen maar ik ben gewoon nieuwschierig.Ik sta voor de keus keizersnede of natuurlijke bevalling en het lijkt mij juist beter om een gewone bevalling te doen ook mede door het (vaak niet altijd) snellere herstel   dan na een kz.Ik ben heel nieuwschierig naar jou (en jullie) ervaringen.

Nogmaals dit is niet raar bedoeld maar ik moet kiezen en vind dit erg moeilijk dus alle tips en ervaringen zijn mooi meegenomen.

Ik wilde graag gesterilizeerd worden, en krijg dus als het goed is wel die keizersnee volgende week, maar ik was zo overrompeld door de snelle datum dat ik gewoon vergeten ben het te vragen.

Maar als ik dit zo allemaal lees, denk ik ook dat ik me er nog eens goed in moet verdiepen. De helft van wat jullie zeggen wist ik helemaal niet, ik dacht gewoon ze doen dat en dat is het dan. Dus ik denk dat ik het nog maar even zo laat, wil me er niet zomaar instorten zonder dat ik weet wat het precies inhoud. Misschien neem ik wel gewoon een spiraal na de bevalling dan.

hoi,
ik ben tot een besluit gekomen,ik heb een vriendin waarvan ik wist dat die het ook heeft laten doen na haar keizersnede 5 jaar geleden en daar heb ik een goed gesprek mee gehad,ik weet heel zeker dat ik hierna geen kinderen meer wil ,voordat ik zwanger werd van deze derde. en ook al zou er iets met dit kindje gebeuren dan wil ik ook geen vervanger op de wereld zetten.dus ik laat me we gelijk steraliseren bij de keizersnede, voor mij betekend dit ook geen gerommel meer met mijn menstruatie ,want bij elke andere vorm van anticonceptie heb ik altijd problemen ,zoals tussentijdse bloedingen e.d terwijl als ik niets van dat gebruik (pil of spiraal) heb ik totaal geen problemen.
dus voor mij is het een goede oplossing .en ja wat jij schrijft mommy76 ik denk dat bij jou ook nog mee kan spelen dat je ooit de ware nog tegen komt ,en wat als je met hem nog een kind wil?
in ieder geval bedankt voor jullie berichtjes
groetjes saskia

Terug
Bovenaan