Gisteren hebben wij een echo gehad. 4 weken na de positieve zwangerschapstest. Wij dachten dus zelf 8 a 8,5 week te zijn. Ik ben zwanger geraakt, direct na een miskraam (missed abortion) dus exact weten we het niet. Vorige keer was ik bijna 8 weken en was het vruchtje maar 5 a 5,5 week geworden. Nu is er op de echo een vruchtje te zien van 6,5 week. Dit kan betekenen dat ik gewoon nog niet zo ver ben als dat ik denk, of dat het vruchtje gestopt is met groeien. Zelf weet ik bijna zeker dat het geen 6,5 week kan zijn, dus houd ik er rekening mee dat het gestopt is met groeien. De gyn houdt nog een slag om de arm door te zeggen dat het ook kan zijn dat de test in een te vroeg stadium al positief aangaf (vier dagen ervoor overigens nog negatief). Over twee weken krijg ik weer een echo en als er dan geen verandering is, dan moet ik gecuretteerd worden. Ik baal zo verschrikkelijk! Hoe kan dit nou twee keer achter elkaar gebeuren? Waarom word ik zo snel zwanger, om vervolgens weer teleurgesteld te worden? Zou het toch ooit nog een keer lukken? Ik vind het wel heel erg moeilijk om positief te blijven.