gisteren echo gehad..weer missed abortion

Gisteren hebben wij een echo gehad. 4 weken na de positieve zwangerschapstest. Wij dachten dus zelf 8 a 8,5 week te zijn. Ik ben zwanger geraakt, direct na een miskraam (missed abortion) dus exact weten we het niet. Vorige keer was ik bijna 8 weken en was het vruchtje maar 5 a 5,5 week geworden. Nu is er op de echo  een vruchtje te zien van 6,5 week. Dit kan betekenen dat ik gewoon nog niet zo ver ben als dat ik denk, of dat het vruchtje gestopt is met groeien. Zelf weet ik bijna zeker dat het geen 6,5 week kan zijn, dus houd ik er rekening mee dat het gestopt is met groeien. De gyn houdt nog een slag om de arm door te zeggen dat het ook kan zijn dat de test in een te vroeg stadium al positief aangaf (vier dagen ervoor overigens nog negatief). Over twee weken krijg ik weer een echo en als er dan geen verandering is, dan moet ik gecuretteerd worden. Ik baal zo verschrikkelijk! Hoe kan dit nou twee keer achter elkaar gebeuren? Waarom word ik zo snel zwanger, om vervolgens weer teleurgesteld te worden? Zou het toch ooit nog een keer lukken? Ik vind het wel heel erg moeilijk om positief te blijven.

Hoi Alexandra,

Wat moet jij je rot voelen, wat een vreselijk bericht, hoe moet je die tijd toch doorkomen?
Konden ze ook geen hartje zien kloppen, dat had al gekunt toch?
Maar als het weer zo is heb je wel erg veel pech.
Misschien moest je cyclus eerst goed op gang komen en is het daarom mis gegaan, je eitje was misschien niet helemaal goed.
Geluk bij een ongeluk, je bent blijkbaar wel heel vruchtbaar.

En wie weet heeft de gyn wel gelijk en ben je gewoon nog zwanger!!

Ik duim voor je!!

liefs

Hoi   Alexandra

Jeetje wat een teleurstelling voor jullie.Ben je blij dat het
zo snel weer raak is gaat het misschien weer niet goed.
Maar het kan allemaal nog mee vallen.Ik zelf had met 6,5
wk een kloppend hartje met 8wk nog in met 12wk ging het
mis.Het heeft 7mnd geduurd voor ik weer zwanger werd maar
dat ging met 8wk mis hadden een dag later een echo gepland
maar toen bleek dat het niet goed was.Dus ik kan mij jou teleurstelling
heel goed voorstellen.Wij hebben een zoontje van 2,5jr maar daar hebben
wij 3jr op moeten wachten maar het maakt het wel wat gemakkelijker om
het te verwerken.Ik zal duimen dat het over 2wk goed is in mocht je niet
zolang kunnen wachten dring dan aan om   volgende week terug te komen
want met 7,5wk moet je wel een kloppend hartje kunnen zien in dan hoef
je niet zolang in onzekerheid te leven.Ik wens je heel veel sterkte voor de
komende tijd in ik zal duimen dat alles goed komt.

Groetjes anita

Lieve Alexandra,
wat een vreselijke tegenslag weer, klinkt weinig hoopvol als je 4w na een + test minder ver blijkt te zijn. Als het hartje wel goed/ snel klopte heb je denk ik toch nog wel kans dat het meevalt. Ik zou er echter van uitgaan dat het niet goed is dan kan het alleen maar meevallen denk ik.
Bij mij is het na 2 missed abortions wel een keer goed gegaa, al had ik totaal geen vertrouwen meer in mijn lichaam,
Heel veel sterkte in deze onzekere tijd,
liefs Roos

Terug
Bovenaan