Gisteren hebben we ons Ukkie begraven....

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Een aantal van jullie zullen het wel weten: we waren, ondanks de indicatie ICSI, toch spontaan zwanger geraakt. Een hele grote vreugde, met een extra dimensie omdat het eigenlijk niet mogelijk zou zijn.

Afgelopen maandagavond is aan onze zwangerschap van 6 weken en 5 dagen een einde aan gekomen. Vreselijk, afschuwelijk voel ik me. Het hartje hebben we afgelopen zondag nog zien kloppen en 34 uur later.... We kunnen het nog steeds moeilijk bevatten en we willen het eigenlijk niet geloven, maar aan ontkennen heb je ook niks. Mijn lichaam heeft in deze echt gefaald, de oorzaak van de miskraam ligt niet aan ons kindje.

We hebben het opgevangen en meegenomen naar het ziekenhuis. Daar hebben ze gekeken en gecontroleert, ook in mijn lichaam, of het alles was. Ik heb gevraagd of ik ons kindje mee terug naar huis mocht nemen om op ons eigen manier afscheid van te nemen. Ik kon de gedachte niet verdragen dat  ons kindje  in handen van andere mensen kwam en hoe het daarna weggedaan zou worden. Nee, we hadden 3 weken en 1 dag mogen genieten van zijn aanwezigheid en we hielden en houden er nog zielsveel van.

Gisteren hebben we een mooi boompje gekocht en viooltjes. We hebben ons Ukkie, ons kindje, in de bloembak gelegd en afscheid van genomen. Het was zo moeilijk, maar we moesten het doen. Daarna begraven, het moeilijkste van alles.... Mijn man huilt nooit, maar toen hebben we echt samen staan huilen, mijn moeder en tweelingszus waren er ook bij. We hebben het boompje erop gezet, die in september in bloei staat, de maand dat ons Ukkie eigenlijk geboren zou  gaan worden....

Liefs,
Sil

lieve meid,

Ik krijg hier helemaal kippevel,   heel erg veel sterkte!!

liefs Tamara

Lieve silvy

Ik word hier heel stil van...
Ik wens jou en je man heel veel sterkte...

Jeni

Jeetje zeg kippevel staat op   mijn lijf.

Heel veel sterkte gewenst.

Liefs wen

hallo lieve meid en man,

Heel knap van jullie dat jullie op zo'n mooie en speciale manier afscheid hebben genomen. Ik wens jullie heel veel sterkte toe.

groetjes Nicole.

lieve meid!
heel veel sterkte want t is heel wat om afscheid te moeten nemen van je kindje ook al was t nog zo klein...
heel veel liefs bianca

Lieve Sylvi,

Wat vreselijk voor jullie. En wat een mooie manier om afscheid te nemen. Heel veel sterkte!

Ik wil toch ook even tegen je zeggen dat je niet jezelf de schuld moet geven. Het klinkt misschien   cru en bot maar het kan soms gebeuren.

Ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven en dat je straks toch een wondertje in je armen mag houden.

Liefs Carina

Ha silvy,
wat een mooie manier om afscheid van je kleine kindje te nemen.
veel sterkte in de komende tijd.
liefs leetje

Terug
Bovenaan