Gisteren ovu-test positief, nu helemaal niet meer?

Hallo,

Het gaat volgens mij de goede kant op met mijn hormoonhuishouding. Nu ruim een week geen bloedingen of bruine afscheiding gehad.
Paar keer een ovulatie test gedaan, negatief. Gisteren een licht roze streep, maar lichter dan de controlestreep, hij zou even donker of donkerder moeten zijn. Vandaag weer gestest en nu helemaal geen streep meer! Zou ik nu wel of niet mijn ei hebben gehad?

Ik was heel blij met een streep ook al was die lichter, ik dacht dat ie vandaag dan wel donkerder zou zijn maar helaas, nu snap ik het weer niet!

Gr. Roos

Kan zijn dat je je piek al gehad hebt, tussen de twee testen in, en dan is je ei dus net geweest of komt ie vandaag. Ik geloof dat die testen 24 tot 36 uur voor je eisprong aangeven dat er een piek te zien, de eisprong volgt daarna. Dat is het lastige met ovulatietesten.

Miep

PS: hebben jullie wel lekker gevreeen?

Hoi Roos,

Bij mijn laatste zwangerschap(helaas ook weer mk geworden) heb ik ook ovulatietesten gebruikt.
Op de beschrijving staat inderdaad dat de streep even of donkerder moet zijn maar volgens mij klopt dit niet helemaal.
Bij mij gebeurde het ook wel eens dat het streepje licht was en de volgende dag weg.

Daarom heb ik de laatste maand dat ik z'n test gebruikt 2x daags getest en toen kreeg ik in de middag een donkere streep in beeld en in de avond weer een lichte.
Dus volgens mij hield dit in dat mijn piek in de middag lag en als ik dus weer gewoon 24 uur gewacht had met testen ik dus weer een lichte streep te zien kreeg.

Toen bleek ik dus later ook nog zwanger te zijn maar helaas voor de tweede keer een mk.
Nu 4 week geleden. Ben nog steeds in afwachting op mijn menstruatie want dan kan ik ook weer beginnen met testen en flink klussen uiteraard.

Ik hoop dat je een beetje aan deze informatie hebt.

Groeten mirjam

Hoi miep,

Ja! Natuurlijk zijn we ff in ons nest gekropen! We waren op onze boot toen ik die test deed, en toen ik die streep kreeg zijn we gelijk voor anker gegaan!

Gr. Roos

Terug
Bovenaan