Gisteren positieve test vandaag negatief?

<p>Op 8 januari 2021 heb ik mijn Mirena spiraal laten verwijderen, we zijn aan de slag gegaan met ovulatietesten en op 21 januari waren deze duidelijk positief, rondom deze dagen hebben we “geklust”</p><p>Gisteren ochtend deed ik een zwangerschapstest van het merk Sensitest welke een licht, maar toch duidelijk streepje liet zien. Vanochtend deed ik wederom een test om te zien of het hcg zou zijn opgelopen. De test van vanochtend bleek duidelijk negatief te zijn, sinds halverwege de ochtend ook rozig/bruinig/rood verlies. Mijn NOD verwacht ik morgen. Heeft een van jullie dit al eens meegemaakt of is er hier toch sprake van een vroeg afgebroken zwangerschap? </p>

Hee, 
wat raar inderdaad, Ik heb dit zelf nog nooit mee gemaakt. Vaak is het beste om te wachten tot naar je nod. ook heb ik wel gelezen dat de zwangerschaps test van de kruidvat niet alrtjd even betrouwbaar is, ik weet niet waarmee je hebt getest. Nog even afwachten of je ongesteldheid doorbreek ik weet hoe lastig dat is wachten. 

Ik heb getest met dipsticks van Sensitest (wel de sensitive variant die tot 6 dagen voor NOD een zwangerschap zouden kunnen opsporen) ik heb zowel gisteren als vandaag het zelfde type test gebruikt

Of innestelingsbloed. Hoeft zeker geen vroege miskraam te zijn hoor. Bij mijn miskramen bleef de test zeker nog 3 weken positief geven. Het kan zo zijn dat gister je HCG wat hoger was als vandaag, ik zou morgen of overmorgen gewoon nog een test doen!

Daar dacht ik inderdaad zelf ook aan, ik hoop er natuurlijk stiekem alsnog heel erg op! Maar is dat niet wat laat gezien mijn positieve ovulatie test op 21 januari? Dan zit ik nu 12-13 DPO als ik er vanuit ga dat mijn eisprong plaatsvond 24-48 uur ná positieve ovulatietest.   Ik weet niet in hoeverre de hoeveelheid verlies normaal is voor een eventuele innestelingsbloeding gepaard met menstruatieachtige krampjes.. 

Hoi! Wat vervelend. Bij mijn miskraam was meteen met dat het bloeden begon mijn zwangerschapstest nauwelijks meer positief, was toen al een stukje verder. Maar wat ik er mee wil zeggen is dat helaas een vroege miskraam mogelijk is :(
Het zou natuurlijk ook kunnen dat vandaag je urine meer verdund is. Zou dus voor de zekerheid over 2 dagen nog eens testen! 

Ik ga inderdaad ook uit van het "ergste" het is/was natuurlijk nog heel pril (+- 3 weken) ik heb beide keren wel met ochtend urine getest om een zo goed mogelijk resultaat te kunnen weergeven. Ik ben 6 dagen voor NOD begonnen met testen deze testen waar tot aan 2 dagen voor NOD dus negatief, op 2 dagen voor NOD positief en vandaag op 1 dag voor mijn vermoedelijk NOD dus negatief met bloedverlies.. 

Terug
Bovenaan