gisteren punctie nr 2 gehad

A

Anoniem

Guest
Kijk bij www.cynthia1975.punt.nl hoe ik deze keer ervaren heb

Ik ben net terug uit het ziekenhuis, de punctie is achter de rug.

Wat kan een tweede keer van een eerste verschillen zeg!

Oke t was niet fijn, het deed zelfs best heel zeer maar.....niet zoals de eerste keer.

Ik moet zeggen dat ik ook een stuk relaxter was al, ik wist natuurlijk ook al wat er ging gebeuren en dat scheelt dan ook al wel een stuk.

Ze vonden mij een bikkel, omdat een punctie met zo'n groot aantal eicellen nauwelijks voorkomt en omdat die dan zowiezo heel heftig zijn vanwegen het aantal keren dat ze moeten prikken.

Ik heb het me allemaal maar laten gebeuren. Eerst twee zetpillen, daarna twee injecties in mijn baarmoedermond (bbrrr denk je, maar ze zeggen je dan te hoesten en je voelt er echt niets van)

Toen voor ze begonnen een of ander morfine achtig spulletje recht in mijn bloedbaan en ........daar gingen ze.

De eerste paar heb ik niet eens gevoeld, daarna werd het toch wat gevoeliger en op het laatst toen ik dacht nu gaat t niet meer....waren ze links klaar.

Heb wel heel hard in Rogier zn hand geknepen en verder lag ik een beetje in mijzelf te zijn, mij te concentreren op mijn ademhaling, in en uit en in en uit.....

De score links: 18 follikels

Toen gingen ze naar de rechterkant. Wat een gigantische follikels daar ook, en hup ik kreeg nog en extra shotje morfine, toen zag ik alles wat wazig worden en dacht....jahoe.........kom maar weer!

De rest ook weggehaald, alle follikels die ik had hebben ze eruit gezogen. Rechts deed het wel minder pijn, maar ze telde hardop mee en dus wist ik toen ze bij 7 waren en ik nogal begon te kreunen en mij niet meer kon ontspannen dat we er wel bijna waren.

De score rechts: 10 follikels

Dat zijn er dus 28 in totaal!
Dat is echt heel gigantisch dus

Daarna naar de uitslaapkamer gestrompeld, en daar nog een uurtje moeten blijven

Rogier zn zaad was voor 1/3 goed zwemmend en t was genoeg
Er zijn 20 goede eicellen uit de 28 follikels gekomen

Dus het ziet er allemaal goed uit als ik voorzichtig mijn hoop mag uitspreken

Donderdag horen we hoeveel Emmy's er zijn en als het dus allemaal zo mag zijn dan is vrijdag middag de terugplaatsing

Wel heb ik voor zeker een week volledige bedrust voorgeschreven gekregen.
Met zo'n punctie (aantal) is overstimulatie weer een verhoogd risico.

Dus ik mag helemaal niets doen, 3 a 4 liter water drinken, mijn gewicht in de gaten houden en de omvang van mijn buik. Ik moet gelijk bellen als er wat veranderd of als ik meer pijn krijg. Dan word ik namelijk in het ziekenhuis opgenomen.

Dus de bedrijfsarts mss nog maar ff bellen morgen ofzo, want na een week bedrust en de terugplaatsing moet ik alsnog heel erg rustig aan doen.
Dit is niet niks zeiden ze, als je je te druk maakt gaat t mis daar kan je op wachten...en overstimuliate ...dat wil ik echt NOOIT meer meemaken dus....ik doe relaxed en laat me verwennen en bedienen
(alleen door wie?, want mijn mannetje gaat morgen wel weer gewoon aan t werk)

Zo jullie zijn volledig op de hoogte weer, weltruste allemaal...ik ga even rusten nu

Hee tutje!!

Ik heb al op je log gereageerd maar hier nogmaals! WAT GAAAAAF DIE 20 EITJES!!
TOPPERRRRRRR BEN JE en je eitjes ook! Hou moed he want je hebt er echt maar 1 nodig hoor!!!!!

x ing

dat is een mooi aantal!!!!!!!!!! nu maar duimen!1 kus cora

Terug
Bovenaan