gisteren schrikdag

hoi allemaal,

Poosje niks van mij gehoord, maar wil jullie toch even op de hoogte brengen.
Alles leek helemaal voorbeeldig te gaan dus gisteren met goede zin naar de vk.alles was goed bloeddruk e.d.maar tijdens de echo (hij deed weer een groeiecho) die ik vorige week ook heb gehad ) toch dat de kleine niet meer groeide dus wat is de oorzaak?Heeft hij nu groeistagnatie of was de doorbloeding van de navelstreng of placenta niet goed.dus hup gelijk naar het ziekenhuis.Ik was natuurlijk knap overstuur en erg bang.daar half uur hartfilmpje van de kleine en echo gehad.pfffff alles helemaal goed.Hij zei wel dat we gewoon een klein kindje krijgen terwijl hij eerst 1 week en 4dgn voorliep qua groei.en wat lichter zou zijn maar dat ik me geen zorgen moest maken dat alles er goed uitziet.Hij heeft op de brief voor de vk geschreven dat de kleine op zijn moeder lijkt ik ben ook niet te groot en ik was met mijn geboorte 44 cm en 2250 gram.De kleine van ons zit nu gelukkig al wel boven mijn gewicht.
Nou volgend ewek weer op de gewone controle bij de vk net als jullie neem ik aan heb je nu ook elke week controle in deze laatste fase.Wordt wel steeds spannender hoe dichterbij het komt.Hopelijk gaat het bij jullie ook alllemaal goed.

xxx

Ja schrik dan inderdaad,

Ik he het 30 december gehad toen woog ze nog geen 1000 gram, elke week echo en 2x per week aan hartfilm. nu zat ze met 32 weken op 1799 gram.
wat de aanleiding was weten ze niet ook ik en mijn man waren zelf niet groot en niet zwaar met geboorte

succes

baby's groeien in spurten! zowel in de buik als erbuiten.

zo groeit mara 3mnd niet en dan ineens 4cm in 2 weken.

ook na de bevalling blijf je dit meemaken dus. Cb: ze is te klein! keer erop: oh ze is precies goed.

Soms heeft ze een week echt de nachtfles weer nodig (en dat met 1,5jr) want dan is de groeispurt er. tijdens die spurt eet ze meer.

Tip voor straks: als jouw gevoel zegt dat je kindje genoeg binnenkrijgt en gezond is, hou dat gevoel dan vast.

ik kan soms ook onzeker worden omdat Mara klein is, kinderen van 9mdn hebben dezelfde lengte en maat als zij met nu 20mnd. maar ze groeit gestaat en ontwikkelt zich hartstikke snel dus er is echt niks aan de hand.
Dan moet ik mijzelf echt weer even herinneren dat ik tot mijn 14e ook altijd de kleinste was op school en dat het met mij ook wel goed kwam. alles op zijn tijd.

hou alle tekenen in de gaten en stress niet teveel, meer kun je niet doen toch?

Vraagje: krijgen jullie vanwege medische complicaties groeiecho's? Of krijgen jullie die standaard bij de vk? Ik heb alleen een 20 weken echo gehad bij de vk en slik tig medicijnen voor bloedarmoede, te trage schildklier en vitamine B12-gebrek. Krijg alleen nog een liggingsecho, omdat de vk niet precies wist te vertellen hoe de kleine ligt, maar dat was niet gebruikelijk.

Kan me in ieder geval goed voorstellen dat je geschrokken bent! Kom maar even goed bij van de schrik. Sterkte en zorg dat ze het maar goed in de gaten houden!

bedankt voor jullie reacties
@roozz bij onze vk krijg je altijd een echo als je komt
ik weet niet hoe dat bij andere vks is maar bij die van mij dus elke keer als je komt

xxx

@Jeanette1: wat fijn zeg! We hebben zelf gisteren nog een pretecho laten maken en toen was ook meteen naar de groei gekeken. Maar goed, daar moet je dan wel zelf voor betalen :-S. Weer een beetje bijgekomen van de schrik inmiddels?

Terug
Bovenaan