Gisteren voor het eerst mijn eisprong gevoeld

A

Anoniem

Guest
Ik heb gisteravond voor het eerst mijn eisprong gevoeld en het cervixslijm nu echt een keer gezien. Misschien heb ik nooit echt goed opgelet hoor, ik weet nu tenminste dat ik een eisprong heb en daar ben ik heel blij mee! Mijn man was gisteravond niet thuis helaas, maar ik ben in mijn lunchpauze ff naar huis geweest om te klussen, hiehie. Ik hoop dat het raak was, normaal heb ik een cyclus van 31 dagen en nu al op het einde van  dag 13 mijn eisprong. Maar oke, nu komt mijn vraag: Ik weet dat een eicel ongeveer 12-24 uur in leven blijft. Aangezien ik rond 21:00 wat merkte, zou het kunnen zijn dat het vanmiddag om 12:00 raak was, toch? Hope so...

Muisje (ronde 7, 1e kindje)

Ja, als je gisteren inderdaad je eisprong had, dan kán het raak zijn! Oeoeoeoeoe spannend joh, ik duim voor je!!!!!!!!!!!
Zit zelf in de klustijd en vind het heel spannend! (2e ronde).

Hoe voelde jouw eisprong trouwens? Ik voelde vanmiddag links een kort blupje of zoiets, terwijl ik de hele dag al een heel licht ongi-gevoel heb. Mijn ovulatietest vanavond was negatief, maar je weet maar nooit. Ik heb het opgeschreven, zodat ik straks, als ik toch weer ongi wordt, kan terugrekenen of het hem toch was. (Als de ovulatietest tenminste niet over een paar dagen zegt dat het zover is natuurlijk!!!)
Ben heel benieuwd wat jij gevoeld hebt!!!

Liefs,
Tess

Geen bulbje (? ;-) bij mij, meer een soort ongi gevoel. Maar mijn aandacht was erop gevestigd omdat ik veel doorschijnend slijm had. Nog nooit opgemerkt, maar las op internet dat het cervix slijm is. Heb jij dat ook?

Ja, dat is wel een extra teken! Als het glashelder is en rekbaar, is het van de beste kwaliteit en zit je rond je eisprong!
Dat is bij mij nog niet zo, maar ik let er deze keer pas goed op en weet dus nog niet precies hoe het zich ontwikkelt. Sommige vrouwen komen nooit tot glashelder. Ik denk nu dat het nog moet komen.

Zit ondertussen lekker voor je te duimen!
Tess

uhmmmmmm meiden??

ik heb NOOIT helder slijm gehad hoor!! maar wel een propje in mijn onderbroekkie...ff kijken...ff voelen...heeeeel rekbaar en beetje slijmerig...lekker he? hahaha maar ik leerde zo dus mijn lichaam kennen en nu dus zwanger!!!

succes met jullie onderzoeken hehehehe

xxxxxx

Terug
Bovenaan