gisteren was ze toch nog een baby...?

A

Anoniem

Guest
volgende week wordt ze 2, mijn kleine meisje.
Vandaag lag er een brief van de peuterspeelzaal, in april mag ze twee dagdelen komen, weken lang zag ik op tegen het moment dat deze brief zou komen,...de peuterspeelzaal...dan is je kind toch al hartstikke groot?
Maar zij is er helemaal aan toe, ik hobbel constant achter haar ontwikkeling aan, gisteren was ze toch nog een baby,..nu wordt ze in juni grote zus,...een heel raar idee dat mijn eerste dan echt geen baby meer is. wat gaat de tijd toch snel!
ik voel me er helemaal verdrietig om af en toe, ook al ben ik harstikke trots op haar en al groeit er al 17 weken een nieuw kindje in me,..toch zou ik zo stiekem nog wel terug willen naar de 1e dag na haar geboorte, alles nog een keer opnieuw mee maken.
pffff over twee jaar gaat ze naar school....dat zal helemaal lachen worden!!!

nou ik moest even mijn verhaal kwijt hoor!

veel liefs janneke

Hoi Janneke,

Ik herken je verhaal helemaal. Mijn dochter is nu 2 1/2. En ik ben nu 20 weken zwanger.

Ik zou ook nog wel eens terug willen naar haar kraamweek...
Wat worden ze toch snel groot.

liefs, Ikky

Hoi,

Herkenbaar! Alleen gaat onze zoon in april naar de basisschool. Onze dochter is afgelopen Mei geboren, en ook zij groeit als kool. Het gaat zo hard allemaal....

Groetjes, Cathy

Hoi Janneke,
ook heel herkenbaar ....... mijn dochtertje gaat morgen voor de eerste keer wennen op de basisschool. Ze worden inderdaad zo snel groot. Ik weet nog dat ik haar voor de eerste keer naar 'de creche bracht, toen zeiden ze: "Voordat je het weet viert ze haar eerste verjaardag''. 'Dat zal wel, dacht ik toen..... Goed, nu wordt ze dus bijna 4! Ik vind het vreselijk, het gaat gewoon echt veel te snel!! (zit bijna met een brok in mijn keel.) Ik snap dus mensen echt niet die zeggen dat ze het fijn vinden, 'dan heb je je handen weer lekker vrij!' (!?)
Ik merk wel dat je er met de 2e en 3e (ben net bevallen van mijn 3e) wat makkelijker in wordt. Mijn zoontje ging vandaag voor het eerst naar de peuterspeelzaal en daar had ik echt geen problemen mee (hij ook niet!) Wij als moeder moeten sommige paden ook voor het eerst betreden............
Groetjes Anne.

Hai Janneke,

Ben jij nog degene die ongeveer tegelijk met mij testte op het 'zwanger worden' forum?
Ik meen me te herinneren dat je ook een dochter van mijn dochters' leeftijd hebt. Mijn dochter is net voor de kerst 2 geworden en toevallig belde ik vandaag de peuterspeelzaal om te vragen wanneer ze bovenaan de wachtlijst komt.... . Waarschijnlijk wordt het maart. Ze is alweer zo groot geworden. Ze roept ook steeds 'ik  wil naar school toe, mama'! Tja, wat gaat het hard he. Het babyachtige is er zo weer af. Wel slikken hoor.... .Ik begrijp precies wat je bedoelt. Hoe reageert jouw dochter op de komst van de 2e? Mijne vindt het allemaal spannend en raar tegelijk!

groetjes
Fee Julia

Ik had toevallig vanochtend zo'n soortgelijk besef, al is mijn zoontje pas 17 maanden. Opeens drong tot me door dat de basis gevormd is: hij kan lopen, zijn motoriek is in groffe lijnen in orde, hij kan duidelijk maken wat hij wil, al is praten nog een stap verder. Hij eet met de pot mee, al dan niet met bestek en hij begrijpt ontzettend veel van je wat je zelf bedoelt, ook al luisteren vers 2.

En juist op dat moment schopte nummer 2 me heel hard, alsof het zeggen wil: maar ik ben er straks ook en leer ook alles weer van voren af aan. Het had iets moois, moet ik zeggen.

Maar alle clichés zijn waar: het gaat zo hard.

greet

hallo,

gisteren had ik een heel verhaal getikt maar toen deed het forum erg raar en nu moet het dus opnieuw hihi.

fijn om te lezen dat ik niet de enige ben, ik snap dat ook niet hoor dat moeders staan te juichen als hun kind naar school gaat, tuurlijk het is voor het kind waarschijnlijk hartstikke leuk maar voor jezelf......

ik kom er trouwens goed vanaf want mij dochter gaat nu pas in september, ivm met onze eigen vakantie ( april) de mei vakantie , de geboorte van onze 2e (juni) en de zomervakantie,..zou ze maar 3 of 4 keer gaan maar dan moet ik wel meteen al die maanden betalen dus we stellen het "helaas"even uit

hoe ver ben je in je zwangerschap greet?

jaaaaaa julia ik ben dezelfde hihi,... ik ben je ergens kwijt geraakt,..ik kwam ook een tijdje niet zoveel meer, hoe gaat het met je, en met je zwangerschap, wanneer was je nou precies uitgerekend? ik 16 juni, mijn dochtertje vind het ook prachtig hoor, af en toe krijg ik ineens een kus op mn buik en ze is zelf de hele dag moedertje aan het spelen, ik denk niet dat ze echt beseft dat er een broertje of zusje komt maar ze is wel helemaal into het babygebeuren!

nou ik ga weer ff wat doen,...

doei doei

Terug
Bovenaan