Gisteren weer een tijdje in ZH geweest

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Tja, gisteren was t weer een keer zo ver...............
Rond een uurtje of 4 kreeg ik in een half uur tijd 3 hevige krampen onder in me buik.
Ik kon niet eens meer opstaan.......
Voor de zekerheid heeft vriendje toch even het ZH gebeld en die vonden het slim om even langs te komen.
Dus vriendje van werk naar huis, en van huis met mij naar ZH.
Tjee dat is echt leuk hoor......in het spitsuur het ZH proberen te bereiken, terwijl het ZH midden in het centrum ligt. NOT.......maar goed......In de auto 1 hevige kramp gehad.
In ZH aangekomen, meteen urine moeten geven en werd meteen aan CTG gelegd.
Hier heb ik ongeveer een uur aangelegen. De kleine was super actief (was de hele dag al onrustig). Het hartje ging steeds van de 140 naar de 170 soms met uit uitschieters naar de 178. Gelukkig geen weeën activiteit.
De gyn is er even bij geweest en die vertelde dat er in mijn urine nu geen bacteriën te vinden waren van een schimmel of blaasontsteking. Dus deze keer heeft het kuurtje waarschijnlijk wel zijn werk gedaan.
Ze heeft even inwendig gevoeld om te kijken of ik toch niet toevallig ontsluiting had. Maar gelukkig niet. Dus ik kon na 2 uur ZH weer mee naar huis......
Wat de krampen geweest zijn is niet duidelijk. Het kan zijn dat de kleine zich verder vast zet in mijn bekken. Of juist doordat ik nu geen onsteking meer heb, dat ik nu de dingen beter ga voelen.
Ik ben helemaal opgelucht. Thuis even wat gegeten en daarna lekker in me bedje gaan liggen...........Bekaf was ik weer!

En vandaag.........ook maar heerlijk rustig aan doen..........

Liefs Ukkie
(32 weken + 1 dag)

Hoi meis!

Vervelend voor je dat je naar het ziekenhuis moest.. Maar wel meteen een beetje een geruststelling voor je! En een CTG met zulke resultaten zijn toch hardstikke goed!!
Ik moet zelf 2x in de week aan de CTG en het ziet er gelukkig bij mij net zo uit. Heel goed dus.. Ik moet alleen wel eerder bevallen, met 37 weken al. Ik word 27 dec ingeleid als het goed is. Moet jij ook eerder bevallen of niet? Nou ik hoop dat het allemaal goed zit voor je.

Dikke knuffel, Bren.

Hoi Bren,

Dank je voor je snelle reactie.......soms moet je t gewoon even van je af schrijven he!
Ik was ook heel blij dat ik naar het ZH toe kon hoor.....ben dan altijd wel weer gerust gesteld en dan slaap ik altijd weer beter......... Als ik me ongerust maak, dan gebeuren dingen altijd vaker......en dan is elk ander gevoel dat je hebt...meteen iets ergs. Dus wat dat betreft ben ik heel blij dat ons ZH zegt: liever 1x te veel langs komen, als 1x te laat.

Nee ik hoef niet eerder te bevallen.......wel is er besloten dat ik in het ZH klinisch moet bevallen. Eigenlijk zou ik poliklinisch gaan met de VK, maar de gyn vindt dit niet slim.
Dit omdat er in week 17 een kleine vleesboom is gezien en deze zien ze nu niet meer op de echo. De kleine zit er waarschijnlijk voor ahahahahahah.
Maar ze weten niet wat die vleesboom doet, tijdens de geboorte, of hoe groot/klein die nu is. Dus het zekere voor het onzekere! En dat is alleen maar goed.
Komende donderdag heb ik dan ook voor het laatst de controle bij de VK en daarna alleen nog maar bij de gyn.

Zoals het er nu uitziet kan ik ook gewoon via de natuurlijke weg bevallen. En daar ben ik ook wel blij om.

Ik ben uitgeteld op 13 februari, maar mijn gevoel zelf is dat ik waarschijnlijk wel eerder beval. Zo in de laatste 2 weken van januari (ben dan 36/37 weken).

Maarre waarom wordt jij ingeleid als ik vragen mag. Dus je krijgt een kindje tussen de kerst en nieuwjaar in!

Liefs Ukkie
(32 weken en 1 dag)

Hoi ukkie,
Wat ongelooflijk spannend zeg.
Fijn dat je in ieder geval nog geen weeen had en dat er niets gevonden is.
Veel sterkte,
groetjes Suuske

Hoi Ukkie!

Mijn kindje word eerder gehaald omdat ze een buikwandbreuk heeft. Haar darmpjes komen via een gaatje naast de navel naar buiten. Dus ze moet meteen geopereerd worden als ze geboren is. Dat is wel minder maar ja.. ze zullen vast wel weten wat ze doen toch? En in haar verdere leven heeft het helemaal geen nasleep.. ze hoeft niet elke keer onder het mes en als het goed is merkt ze er ook nooit meer wat van. En ja het wordt dus tussen kerst en oud en nieuw! Ik vind het echt super spannend allemaal, en heb ook wel de kriebels hoor! Nou meid maak je geen zorgen voor jou komt het ook allemaal goed.

Dikke kus Bren.

Terug
Bovenaan