glaasje wijn en kinderwens

Hoi dames,

Ik ben benieuwd hoe dat bij jullie is: drinken jullie nog wel eens een glaasje wijn? Ik wel af en toe namelijk, ook al doordat mensen volgens mij gelijk denken dat je zwanger bent als je iets anders neemt (bijvoorbeeld bij een borrel op je werk). En ik wil natuurlijk geen roddels in de wereld helpen als er nog niets te roddelen valt. Ik drink niet veel maar als ik zo eens kijk op internet wordt er echt gezegd dat je beter maar helemaal niet kunt drinken als je zwanger wilt worden. Ik lees nu van die dingen over grotere kans op miskraam en verminderde  vruchtbaarheid en daar word ik niet vrolijk van... (heb al een zoontje van 17 maanden, en in januari een miskraam gehad).
Hoe is dat bij jullie? Zijn jullie nu geheelonthouders geworden, nu jullie graag zwanger willen worden? Misschien moet ik ook maar eens wat strenger voor mezelf zijn wat dat betreft want als je een kinderwens hebt moet je je natuurlijk wel bewust zijn van dit soort risico's.
Ben benieuwd hoe jullie hierover denken!

Ik vind dat dit gewoon moet kunnen. Ook als je wel zwanger bent en het niet wist, en in de eerste weken wel iets hebt gedronken, zul je van de verloskundige horen dat dit echt geen kwaad kon.
Ik probeer gewoon te leven zoals ik altijd deed zonder overal op te letten. Dat komt wel als ik wel zwanger ben.

Gr. Mamaloe

Ik drink ook nog wel eens een glaasje alcohol hoor!

Na mijn eisprong hou ik er wel rekening mee en drink dan geen alcohol. Zoals nu, ik ben ongesteld, neem ik een lekker wijntje of biertje.

Ben al 16 maanden bezig dus dan zal ik al 16 maanden geen alcohol meer mogen drinken, dat dus niet. Het moet wel leuk blijven en een glaasje op z'n tijd kan best.

Veel liefs
Nataly

vraag de gemiddelde gynecoloog, en hij adviseert je om net als anders te leven. Juist als jeje leven helemaal gaat aanpassen en richten op zwannger worden, dan wordt het vaak moeilijker om zwanger te raken. En je kunt dan toch niet meer onbezorgd genieten?
Er zijn natuurlijk uitzonderingen.

Hoi Suzan,

Ik sluit me geheel aan bij de andere meiden: het moet wel leuk blijven. Als je nou elke dag een fles achterover zou slaan zou het handig zijn om te minderen
Maar gewoon een glaasje hier en daar kan geen kwaad hoor! En inderdaad gewoon leven zoals je deed anders ga je je er erg op focussen en dan wordt het alleen maar moeilijker. Wij zijn al een jaar bezig en dan zou ik nu al een jaar niets drinken. Ik drink niet veel maar zo af en toe een glaasje wijn bij het eten vind ik heerlijk hoor!

Veel succes!
Dile

Nee tis waar, er te veel mee bezig zijn is niet goed! Maar ik zit nu in de 2e helft van mijn cyclus en dan denk je toch van, is het nou wel verstandig, dat glaasje wijn??? Maar jullie hebben gelijk hoor, een beetje relaxed erbij blijven is wel zo goed!

hoi hoi,

ik drink niet vaak, maar neem nog gewoon een wijntje als ik daar zin in heb.
heb afgelopen weekend nog lekker aan de cocktails en de rose gezeten met een paar collega's.
ik denk inderdaad dat je lekker verder moet leven zoals altijd.

groetjes kwinty.

Terug
Bovenaan