glijmiddel zaaddodend????

Hallo allemaal,

Even een vraagje over iets dat ik in een boek heb gelezen. Daar wordt namelijk geadviseerd om geen commercieel glijmiddel te gebruiken omdat dat mogelijk zaaddodende middelen kan bevatten. Er wordt beschreven om liever olijfolie of zonnebloemolie te gebruiken.
Wat weten jullie hierover?

gr. Iniminie

Hoi,

Ik heb eens ergens gehoord dat glijmiddel en SPEEKSEL zaaddodend zijn! Ik weet niet of het klopt maar ik zou er wel rekening mee houden al sik jou was!

Groetjes Annemiek
24w

hallo,

wij gebruiken sensilube!
dat is toch een heel goed merk! is dat ook zaaddodend???, want als dat zo is wil ik wel geloven waarom het na een jaar nog niet raak is!

groetjes Wilma

Hoi hoi,

Ik denk dat het gerucht komt van condooms met zaaddodend glijmiddel, dat heeft verder niets te maken met glijmiddel uit een los flesje. Anders moet het echt expliciet op de verpakking vermeld zijn.

Groetjes

Hoi

Pien: dat dacht ik nou ook altijd, glijmiddel is niet zaaddodend als het niet exliciet op het flesje staat! Maar ik ben toch wel erg aan het twijfelen gebracht door die zinnen in het boek en ik heb inderdaad op internet ook ergens een artikel gelezen dat glijmiddel en speeksel zaaddodend zouden kunnen zijn.
Wilma: Schrikken he zo'n uitspraak! Sensilube is toch het meest commerciele glijmiddel dat er is en nou zou het opeens ongewenste middelen kunnen bevatten? Ik vind het ook maar vreemd, maar om nou olijfolie uit de keuken te gaan gebruiken?? In ieder geval niet die met extra kruiden, wordt me toch iets te pittig. haha
We zoeken verder naar meer zekerheid hierover!!
Wie weet er nog iets meer?????????/

liefs iniminie

Terug
Bovenaan