Glucose iets te hoog!!! Wie herkent dit?

Gisteren ben ik voor een Glucose check geweest en het was sochtends 8.4 en smiddags 6.6 (normaal zou het 7 of lager moeten zijn)
Vanmorgen weer een check gedaan en toen was het 7.3.....nu wordt ik dus door de verloskundige doorverwezen naar de Gyn. voor evt verdere stappen (dieet etc etc).

Als ik naar mijn voedingspatroon kijk vind ik het reuze meevallen wat ik allemaal eet....

Wie herkent dit en heeft dit ook meegemaakt? En heeft dit nadelige gevolgen voor de verdere zwangerschap enof het kindje?

gr
FF
32.5 weken zwanger

Bij mij wordt het bij elke zwangerschap gecontroleerd, omdat ik zulke grote baby's krijg. Maar gelukkig was het bij mij altijd goed.
Waarschijnlijk moet je een dieet gaan volgen, dit houdt niet in dat je minder moet eten (wel minder suiker en snoep) maar het eten meer over de dag moet verdelen.
Als je nu 3 maaltijden op een dag eet, moet je er dan 6 kleine verdelen over de dag.
Het gevaar zou kunnen zijn dat je een zware baby krijgt.

Succes!

hoi FF,

onze dochter is ter wereld gekomen met een te lage bloedsuikerspiegel en daar is ze behoorlijk ziek van geweest (2 weken ZH). Dit schijnt te voor te komen bij moeder met zwangerschapsdiabetes (een te hoog suiker). Dus vooral serieus nemen, want ik hoef je natuurlijk niet te vertellen dat het leuker is als je kindje meteen mee naar huis mag ipv eerst in het zH. Daarbij zijn deze kindjes vaak ook een stuk groter dus is het zeker prettig om die risico's te bespreken met de gyn (bv bij een groot kind een keizersnee)

Heel veel succes!

Groetjes Belle

Aan de andere kant............
Ik heb ook een peutertje gebaard met een veeeeel te laag glucose, 1.5, en bij mij is nooit zwangerschapssuiker geconstateerd............

Gr. Rimke

Nee, dat klopt Rinske, dat was bij mijn baby's dus ook 3 x. (8, 10 en 9 pond) Ook bij mij is nooit zwangerschapsuiker geconstateerd, ik heb dagcurve's gehad, en heb zelfs zo'n prikapparaatje gekocht om er echt zéker van te zijn,(omdat zo'n dagcurve maar een momentopname was),  maar ik had altijd mooie waardes. Ik heb zelfs het dieet gevolgt in de hoop dat mijn kindje wéér niet zo zwaar zou zijn.
Maar  toch zware baby's   die een te lage glucosegehalte hadden en dus na de bevalling glucose toegediend kregen. Gelukkig zijn ze er niet ziek van geweest.

hoi hoi,

rimke, bij mij is het niet gecontroleerd maar hebben ze alleen een sterk vermoeden. Met de meting achteraf is er niets uitgekomen terwijl dat igv suiker dat wel het geval had moeten zijn. maar een beetje extra voorzichtigheid kan geen kwaad.

hoi teddy,

jeetje jij had ook zware baby's. onze dochter nu 10 pond en een zeer lage suikerspiegel en zij is er wel ziek van geweest. De eerste 2  dagen heeft ze amper geslapen. en een stevig glucose infuus gehad. Maar daar was ze gelukkig met ruim een week weer vanaf. Bij een tweede wordt ik hierop gecontroleerd. Maar nu het allemaal over is (gelukkig houden ze hier niks aan over) is het helemaal genieten.

groetjes Belle

Hoi Forever Friends,

Ik ben vorig jaar oktober bevallen van een gezonde zoon van 3420 gram.
Tijdens mijn 4e maand werd zwangerschapssuiker geconstateerd, ik heb mezelf gelijk op een streng dieet gezet...vanaf de dag dat ik wist dat ik het had ben ik accuut gestopt met suiker. Dit ook op advies van de gyn. om spuiten te voorkomen. De artsen waren er heel blij mee en het voordeel ervan is dat ik na mijn zwangerschap een kledingmaat kleiner had dan voordat ik zwanger werd. Ben in totaal maar 6 kilo aangekomen.

De zwangerschapssuiker was na de bevalling over..ik werd een dag na de bevalling getest en ons zoontje ook. Alles was goed!

Ik heb gewoon gegeten, ben niet aan het hongeren gegaan maar gewoon alles suikervrij.....

Groetjes en succes!!

Terug
Bovenaan