Glucose iets te hoog!! Wie herkent dit?

Gisteren ben ik voor een Glucose check geweest en het was sochtends 8.4 en smiddags 6.6 (normaal zou het 7 of lager moeten zijn)
Vanmorgen weer een check gedaan en toen was het 7.3.....nu wordt ik dus door de verloskundige doorverwezen naar de Gyn. voor evt verdere stappen (dieet etc etc).

Als ik naar mijn voedingspatroon kijk vind ik het reuze meevallen wat ik allemaal eet....

Wie herkent dit en heeft dit ook meegemaakt? En heeft dit nadelige gevolgen voor de verdere zwangerschap enof het kindje?

gr
FF
32.5 weken zwanger

Hoihoi!

Ik herken dit ook. Je hebt afwijkende glucosewaarden. Dit kan duiden op zwangerschapssuiker. Bij mij is dit geconstateerd. Bij mij was het 08:00 uur; 5.1, om 11:00 uur: 8.4 en om 14:00 uur; 9.7. Veel te hoog dus.
Ik liep ook bij de verloskundige en die heeft mij ook doorverwezen naar de gyn.
In principe heeft het geen ernstige of schadelijke gevolgen voor de baby. De baby kan alleen wat groter en zwaarder uitvallen. Dat heb ik ook. Mijn baby ligt twee weken voor op groei. Ik ben aan een dieet gezet, voor nu werkt dat. Als het niet meer werkt dan moet ik insuline spuiten. Het heeft meer gevolgen voor jezelf dan voor de baby. Ohja, en als je je waarden niet omlaag krijgt, kan het zijn, dat de baby na de bevalling in het ziekenhuis moet blijven. (Met zwangerschapssuiker moet je op medische indicatie bevallen in het ziekenhuis.) De baby krijgt dan een infuus met insuline omdat het moet afkicken. In ieder geval moet het dan 24 uur blijven. Wat bij mij waarschijnlijk het geval zal zijn.
Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, dit zijn alleen mijn ervaringen. Maar het heeft geen ernstige gevolgen voor de baby! ;)

Succes, sterkte en de groeten!

Terug
Bovenaan