Glucose intolerantie test -suiker drinken-

Ik had van de week zo'n test: 300 cc glucosewater drinken en dan 2 uur later bloed prikken.

Heeft iemand dit ook gehad? Wat zijn de waarden waarbinnen je moet zitten. Ik heb nog geen uitslag.

Hoi Remke,

Ik heb dezelfde test gehad. Tegen mij vertelde ze dat het onder de 7.5 (of 7.8) moest zitten. Ik werd binnen2 dagen gebeld met de uitslag dat hij toen bij mij te hoog was.

Ik heb nu een dieet (vooral koolydraten verdeeld over de dag eten) en ik moet een aantal keer per week een dagcurve bijhouden van het glucosegehalte in mijn bloed.

Bij mij blijft het te hoog. Dus de kans is groot dat het insuline spuiten gaat worden.

Succes en ik hoop voor je dat je binnen de waardes zit.

Liefs,

Anouk (juni-mama)

Hoi,

ik heb deze test met 18 weken gehad, 3 keer geprikt, nuchter, toen glucosedrankje, na 1 uur prikken en na nog 1 uur nog een keer...was toen goed, nuchter iets van 4.., daarna 9..en toen gezakt naar 6..

Woensdag weer geweest maar ben niet gebeld dus ga er vanuit dat t wederom goed is...blijf t een rottest vinden, zoooo'n smerig drankje, maar goed wel fijn dat ze t in de gaten houden..

Aangezien je 3 keer geprikt wordt hngt t van t moment af welke waarde acceptabel is...

sterkte,

gr Yosha

Hoi, ik heb de test ook gehad (ik ben van het juni-forum). Beide waarden moeten onder de 7,8 zitten.

ik kreeg de uitslag dezelfde dag en gelukkig was alles goed (nuchter 5,1 en 2 uur naar het drankje 6,0)

ik heb hem ook gehad, ik had echt waardes waarvan ik achteraf dacht... Heb ik hier nou die test voor moeten doen.

Nuchter zat ik op 4.6 - glucosemeuk naar binnen - 2 uur later zat ik op 4.7....

Terug
Bovenaan