Glucose intolerantie test - suikertest-

Ik had van de week zo'n test: 300 cc glucosewater drinken en dan 2 uur later bloed prikken.

Heeft iemand dit ook gehad? Wat zijn de waarden waarbinnen je moet zitten. Ik heb nog geen uitslag.
 
ik heb dit ook gedaan (smerig drankje trouwens) en kwam na twee uur uit op een waarde van 6.0. Dit vonden ze goed en ik heb er verder niets meer van gehoord. Wat de uiterste waarden zijn weet ik ook niet.
 
ik heb het ook gehad ,
meteen de waardes wel gehoord .
nuchter 4.4 1 uur later 5.2 en dan 1 uur later 4,8 .
dit was dus zeer goed . volgens mij wat ik toen heb gehoord hebben ze het liefst het niet boven de 7,5 .

maar dat hangt ook weer van de vk af .

 
Ik heb zoveel van dat soort testen gehad dat ik onderhand expert ben:)

Wel heb ik een andere test gehad dan jij.
Eerste test was drinken en na een uur prikken. De waarde moet dan onder de 7.8 zijn.

De uitgebreide test was nuchter prikken, suikerdrank drinken, na 1 uur prikken en na 2 uur prikken. Na 1 uur mag hij niet hoger zijn dan 9.6 (dacht ik) en na 2 uur moet hij onder de 8.0 zijn.

Bij mij was het wel zo dat wanneer de eerste test niet goed was ik binnen 2 dagen een brief van het zh in huis had. Dan moest ik komen voor de uitgebreide test. Wanneer deze uitslag niet goed was, kreeg ik dat via de vk te horen.
 
Mag ik vragen wat de reden is dat jullie allemaal zo'n test hebben moeten doen, zit er suikerziekte in de familie of hadden jullie symptomen?
Ik heb namelijk hier niets over gehoord dat ik dit ook zou moeten en ben gister nog bij de gynaecoloog geweest.
 
Terug
Bovenaan