GLUCOSE PRIKKEN(AUB EVEN LEZEN)

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal.
mijn naam is patricia ik ben 21 jaar en 22 weken zwanger van mjn tweede kindje.Ik ben gisteravond bij de vk geweest en toen is mij verteld dat ik over 2 weken (ben dan 24 weken zwanger)naar het ziekenhuis moet om glucose te prikken,ik moet dat in de ochtend doen op een nuchtere maag en dan in de middag weer terug 2 uur na de maaltijd.
Ik moet dit doen omdat ik wat zwaarder ben en er suikerziekte voorkomt in de familie.
Ze willen dan ook om de 4 weken een echo laten maken om te kijken of de baby niet te hard groeit(zelf kom ik nix aan )dus willen ze in de gaten houden dat niet alles naar de baby gaat.
Als dit wel het geval is krijg ik een speciaal dieet.
ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of mij iets meer kan vertellen

groetjespatricia(22wzwanger tweede kindje)

Hoi,

Bij mij waren ze ook bang dat ik zwangerschapssuiker zou hebben omdat mijn buik zo enorm dik was en ik heel veel vruchtwater had. Mijn zoontje was ook flink aan de maat zeiden ze.
Ik heb een paar keer moeten prikken. Er kwam niks uit en mijn suiker was perfect.
Uiteindelijk was er bij de geboorte niks met de kleine aan de hand. Hij woog 3840 gram maar was wel lang 57 cms.

Gr. Kim

Hoi hoi

Ook ik behoorde tot de risico groep. Ik heb vanaf 20 weken iedere 2 weken suiker moeten prikken. Soms in het ziekenhuis een dagcurve. Dan ben je een dag zoet. En de andere keren bij de vk nuchter en dan 1,5 uur na het ontbijt weer. Maar gelukkig bij mij was het iedere keer perfect. Dus maak je nog niet druk, voor het zelfde geld is het niet aan de orde. Ook zei de arts tegen mij dat ik verhoogd risico had op verhoogde bloeddruk. Gelukkig ook niet gehad. Maar waar niemand me voor gewaarschuwd had, ik kreeg last van bekkeninstabiliteit. Tja hier heb ik dan wel last van, maar het kindje gelukkig niet. Dus zo zie je maar het hoefd echt niet allemaal uittekomen wat ze voorspellen.
En volgens mij (van horen zeggen) valt zo'n dieet wel mee, en ook het spuiten als het dieet niet helpt valt reuze mee. Meid laat het op je af komen en geniet van je zwangerschap

Groetjes Doortje 40,6 weken

HOI
ik wil jullie even bedanken voor jullie reacties,ik ben nog steeds best wel zenuwachtig want stel je voor.
Maar ik had nog een vraag moet ik nou extra opletten wat ik eet/drink ofzo?
ik hoop dat ik hier ook nog antwoord op krijg,want vind het best welallemaal.

groetjes patricia(21w6dzwanger)

Hoi Patje,

Heb je met 20 weken nog een echo gehad? Ze doen het waarschijnlijk in week 24 voor de zekerheid omdat zoals je zelf schrijft het in de familie voor komt en je wat zwaarder bent. Tot die tijd zou ik gewoon lekker eten wat je normaal doet. Als je suiker hebt wil dat niet zeggen dat je helemaal geen suiker meer mag maar je moet gewoon opletten met koolydraten etc. Mijn moeder heeft zwangerschapssuiker gehad toen ze zwanger was van mijn zusje en daar kwamen ze pas achter in week 34. Toen moest ze op een speciaal dieet en mijn zusje is gewoon gezond ter wereld gekomen.
Nu heeft mijn moeder ouderdomssuiker ( daar schijn je wel iets meer kans op te hebben als je zwangerschapssuiker gehad hebt). Kindjes van vrouwen met zwangerschapssuiker zijn vaak wel wat zwaarder maar ik zou me nu nog helemaal niet druk maken. Als ze het echt niet zouden vertrouwen zouden ze je nu niet nog 3 weken laten lopen.

Sterkte met wachten.

Hoi,

Ik heb ook zwangerschapssuiker, vanaf week 16 waren mijn suikerwaardes niet in orde.Maar met behulp van een dieet heb ik ze onder controle kunnen krijgen.  Ook krijg ik elke 4 weken een groeiecho en nu  schatten ze het geboortegewicht op 2900 gr dus erg netjes en helemaal geen reuzebaby!! Ik hoefde dus geen insuline te spuiten. Dieet houdt in suikervrij eten en zo min mogelijk koolhydraten want deze bestaan  ook uit suikers (dus oppassen met veel brood, rijst, pasta en aardappels). Je mag wel veel groenten en vlees/vis. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

SL, bijna 38w  

Terug
Bovenaan