Glucose Tolerantie Test gehad

Vanochtend naar het ziekenhus voor de GTT. Mijn suikerwaarde was bij het gewone bloedprikken voor de vk 5.6 wat 5.3 mocht zijn vandaar dat de test vervroegd uitgevoerd is. Vanwege mijn BMI had het anders later in de zwangerschap plaats gevonden. Nuchter was de waarde wederom 5.6 en 2 uur na het drinken van het glucosedrankje was het 7.2. Geen idee of die 7.2 goed is........ Ben bang dat het wederom net iets te hoog is. Morgen krijg ik de uitslag.
Kan helaas niets vinden via Google over de toegestane waarden bij zwangeren terwijl ik de vorige keer toch echt iets gelezen heb hierover op internet. Heel frustrerend dat ik het nu niet kan vinden. Ben zo benieuwd. Weet één van jullie het toevallig?

los van alles want hoe dat allemaal zit met andere regeltjes weet ik niet, maar bij een normaal gezond mens hoort de waarde gemiddeld tussen de 4 en 7 te zijn.
Van mezelf heb ik een lage waarde altijd tussen 3 en 4 . das voor mij normaal dus ik denk dat het sterk afhangt van je gezondheid / klachten en of verhoogde risiko op zwangerschaps suiker.

ben benieuwd wat voor uitslag je krijgt.

wat is de eden dat je die test moest doen dan?

x

Spannend, ik heb geen idee of deze waardes goed of slecht zijn. Ik heb de test ook al vaker moeten doen bij vorige zwangerschappen, maar dan moest ik 3 x prikken. Geen idee meer wat goede of slechte waardes. Succes met wachten op de uitslag.

Ik heb ooit ook de test gehad omdat mij. Kids zo groot waren. Bij mij was er niks aan de hand. Ik weet niet wat de waardes mogen zijn. Ik hoop dat je snel de uitslag krijgt.

Hoi,

ik breek in vanuit het juniforum. Bij mij is tijdens de zwangerschap zwangerschapsdiabetes vast gesteld. Vanuit het ziekenhuis kreeg ik te horen dat de waardes tussen de 5 en 7 moeten zitten anderhalf a 2 uur na het eten (of het suikerdrankje). Als het iets te hoog is dan heb je ook kans dat ze zeggen dat je een aantal dagcurves moet bij houden. Omdat je lijf op eten anders kan reageren dan op het suikerdrankje. Succes!

Ik breek even in van een ander forum, ben inmiddels al lang en breed bevallen, maar ik ben goed bekend met de GTT. Volgens mij mag hij na 1 uur niet hoger zijn dan 10 en moet hij na 2 uur onder de 8 zitten. Dus met 7,2 zou je dan goed uitkomen. Nuchter moet je waarde onder de 5,3 zitten.

Terug
Bovenaan