<p>Hoi Ladies,</p><p>Ik ben 34 weken zwanger van de 2e. Nu heb ik vanaf het moment dat dat te meten viel al veel vruchtwater. Nooit een alarm signaal geweest totdat ik afgelopen week doorgestuurd werd voor een glucosetest vanwege eventuele zwangerschapsdiabetes, die kon dit veroorzaakt hebben.. Ik heb 1x bloed laten afnemen en werd toen weg gestuurd. Ze mochten niet zeggen waarom(normaal duurt een glucosetest 2 uur).</p><p>Ik heb de verloskundige gebeld omdat het niet lekker zat en die gaf aan dat mijn glucosewaarde op nuchtere maag al te hoog was en daarom het onderzoek gestaakt is. Waarde was 5.2,mocht max 5 zijn gaf ze aan.</p><p>Nu heb ik aankomende week een afspraak om dit allemaal te bespreken inclusief voedingsadviezen, maar ik ben de rest van de week dus een beetje aan mijn lot overgelaten. Morgen is het moederdag, moet ik nu het gebakje dat bij oma/moeder klaar zal staan dan ook maar overslaan, of kan dit niet zo kwaad? Ik voel me zoiezo niet ziek ofzo, en eet normaal gesproken alheeel weinig suiker.</p><p>Voor mijn gevoel klinkt alles een beetje overdreven, zeker omdat ze het pas zo laat testen, maar ik weet niet zo goed wat nu wel en niet verstandig is. Iemand adviezen? </p>