Glucosetest

Hoi allemaal,

Vandaag ben ik bezig met een glucose-test. Ik moet dan 4 keer bloed prikken: 1  x nuchter, 1 uur na het ontbijt, 1 uur na de lunch en 1 uur na het diner. Dit is om te kijken of ik geen zwangerschapssuiker heb. Mijn zoontje was bij zijn geboorte erg groot (4460 gram en 53 cm, 2 weken te vroeg) en ik zat aan het eind tegen zwangerschapsvergiftiging aan. Nu willen ze dus kijken of het nu weer kan gebeuren, zodat ik misschien op een dieet zou moeten.
Gister alle spulletjes in het ziekenhuis opgehaald, zodat ik het thuis kan prikken. Ideaal dus. Het is wel een gepruts, zeker de eerste keer, maar ik vind het heerlijk dat ik niet 4 keer naar het ziekenhuis hoef te rijden. Bij ons is het altijd erg druk bij het Lab, dus dan zit je zo bijna een uur te wachten.
Hebben nog meer meiden dit moeten doen of moeten jullie nog? Het is niet standaard, alleen als er een aanleiding voor is. Dus dat heb ik door mijn eerste zwangerschap.

Liefs Mylène

Hoi Mylene,

Ik wist niet dat je zo'n test ook thuis kan doen. Ik moet 30 mei een dagcurve gaan doen. Heb bij mijn vorige zwangerschap diabetes gehad en heb ook insuline moeten spuiten. Senna mijn dochtertje woog 4395 gram en was 2,5 week te vroeg. De kans is dus heel groot ( 90% ) dat ik deze zwangerschap weer zwangerschapsdiabetes krijg. Hebben ze jou dan nooit in de vorige zwangerschap hierop getest?

Hoe ver ben je nu?

Hoop voor je dat je suikerwaardes helemaal goed zijn!

Liefs Martine, mama van Senna 3,5 jaar en nu 21 wkn en 3 dgn zwanger van de tweede.

Hoi!

Ik heb de test 2w geleden gehad, ook bij m'n vorige 2 zwangerschappen. Is hier standaardprocedure. Nuchter bloedprikken, zoete smurrie drinken en na een uur weer bloedprikken! En dan.....ontbijten, ik kan echt niet zonder ontbijt, dan word ik echt sjaggie..... Uitslagen waren alle keren normaal.
groetjes,Priscilla

Hoi dames,

Dank jullie wel voor de reacties.
Ik wist ook niet dat je het thuis kon doen, maar dit vertelde mijn verloskundige mij. Vond het wel makkelijk om thuis te doen, scheelt je weer ritten naar het ziekenhuis.
In mijn vorige zwangerschap hebben ze bij de verloskundige een keer een vingerprik gedaan, maar deze was toen goed. Ze hebben wel een aantal groeiecho's extra gemaakt, maar daar zagen ze ook niet op dat het een heel groot kindje zou zijn. Ik heb zelfs op de dag van mijn bevalling een echo gekregen en die was ook goed. Hij zou 7,5 pond zijn, hadden ze toen gezien. Nou, niet dus. Klein foutje, die mij wel mijn bekken hadden kunnen kosten.
Het prikken ging goed, ben nu vandaag precies 24 weken, dus met 23 weken en 6 dagen geprikt. Ik ben benieuwd naar de uitslagen overal van. Als het goed is krijg ik ze 4 juni, tijdens de controle van de verloskundige.

Ik vind het fijn dat er meer mensen zijn die dit hebben gehad. Zo kan ik mijn ervaringen delen.

Liefs Mylène

Hoi Hoi,

ik moet wordt vandaag op zwangerschapssuiker getest.
helaas moet ik wel 3 x op een neer naar de dokterdienst.

ik word er op getest omdat ik overgewicht heb en mijn zus
diabeet is.
En de kans toch aan wezig is dat ik het ook kan krijgen.

Ik hoop dat alles goed is afgelopen. ik hoor het als ik weer bij de verloskundige
geweest ben. als ik diabeet ben.

hoop het niet. want je krijgt dan een heel ander leventje.

liefs sandra

hoi, heb vorige week mijn dagcurve gehad (zie onderwep zwangerschapssuiker).
virjdag de uitslag gehad en geen bijzonderheden.
wel moet ik ng eens mijn urine inleveren voor extra test.

ik heb ervoor gekozen het niet thuis te doen, want ik ben niet zon held met prikken.

boekie

Terug
Bovenaan