glucosetest

Hoi meiden, Afgelopen zaterdag ben ik bij de verloskundige geweest. Nu moet ik morgen voor een glucose prik. Het schijnt iets nieuws te zijn. Je krijgt een heel vies drankje in het ziekenhuis en dan moet je een uur wachten. En dan prikken ze
je op glucose. Hebben jullie daar iets over gehoord?

Pien

Neej nog nooit van gehoord...

Wens je succes morgen... zal wel niet smaken dat drankje...

Laat je wel ff weten hoe het ging?
en waarom moet je glucose laten testen?

Liefs

Hey Pien,

Ik heb die glucose test met geloof ik ergens tussen de 22 en 24 weken gehad.
Ik moest me nuchter melden op de prikpost van het zh.
Toen namen ze eerst bloed af(geen vingerprik maar echt uit de elleboogplooi)
Toen kreeg ik idd dat "vieze" drankje, ik vond het opzich wel mee vallen hoor smaakt een beetje naar pure ranja en is wat dik, ff verstand op 0 en doordrinken want ik kreeg 300 ml.
Toen moest ik 2 uur wachten en mocht geen activiteiten doen, zoals veel lopen enz.
Wel naar wc enz hoor, heb me vermaakt met boekjes en de nintendo ds.
Na 2 uur hebben ze weer bloed geprikt en mocht ik weer naar huis.
TIP neem brood mee zodat je dat erna lekker kunt eten want je word wel gammel hoor haha.
Ik heb ook gehoord dat ze na een uur prikken en dat je dan weer een uur moet wachten en dat ze dan weer prikken.
Er zijn dus verschillende werkwijzes, maar zo ging het bij mij.
En ja het drankje is niet lekker maar heel vies kan ik niet zeggen.
Oja ik mocht wel gewoon water drinken dus dat scheelt weer.
Als het goed is heb je een briefje gekregen met daarop de gang van zaken anders nog ff je vk bellen bij vragen.
Heel verhaal maar hoop dat het een beetje duidelijk voor je is.

sucses gr louise
p.s bij mij was ie helemaal goed nuchter had ik 4,1 en na 2 uur 5,1mmol dus dat is echt heel goed.

Heel duidelijk verhaal Louise.

Ik heb het met 26 weken gehad.
Het drankje is idd wat vies. Ik wist niet of was vergeten dat je 2 uur moest wachten. Had niks meegenomen om te doen. Was afzien die twee uur want ik werd ook nog misselijk. Nou ben ik dat toch wel snel.
En brood meenemen is erg slim, daarna heb je echt wel trek!!

Succes!

Grt Sam

ja vond het ook afzien hoor en ik was mijn brood ook vergeten haha en was idd ook misselijk.
Vind het een best belastend gebeuren maarja wel voor het goede doel dus ja........

O shit had een heel verhaal getypt maar er ging iets mis BALEN.

even in het kort,
er zijn meerdere manieren om te testen.
Ik heb 2 manier gehad

Niet nuchter:
er wordt eerst in je vinger geprikt om te kijken wat je waarde is, is deze hoger dan 8 dan mag er niet getest worden. Is de waarde lager dan 8 dan krijg je het "heerlijke" glucose drankje en na een uur wordt je bloed afgenomen!

Nuchter:
Zelfde verhaal als hierboven alleen nu wordt er na 2 uur bloedgeprikt (ik mocht trouwens geen water drinken in de 2 uur!)

Meestal krijg je een glucose test rond de 24ewk van je zwangerschap om te kijken of je zwangerschapsdiabetes hebt. Dit krijgt niet iedereen standaard. Je moet dan 1 van de volgende dingen hebben.
Je buik groeit te hard, je hebt zelf overgewicht, er komt diabetes in de fam voor, je hebt eerder zwangerschapsdiabetes gehad.

Ik neem aan dat jou verloskundige jou suiker heeft getest d.m.v. een vingerprik en deze was wat aan de hoge kant?? Want anders krijg je de test behoorlijk laat!

Groetjes Anne
O ja en succes bij het drinken van het heerlijke drankje,hahahahahaha

Hoi

Ik was vorige week ook bij de vk en ik moet ook voor de glucose test, omdat mn oma ouderdomsdiabates heeft. Snap het niet helemaal, maar ze zei dat het niet echt haast heeft en ze het alleen voor de zekerheid gedaan wil hebben. Vooruit dan maar. Wel gemeen dat ze van je verwachten dat je even nuchter kan komen en dat dan ook nog ruim 2 uur kan blijven. Snappen ze dan niet dat je hardstikke zwanger bent :-D

groetjes
Vanessa

Terug
Bovenaan